مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان:

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان و دبیر کارگروه درآمد و تجهیز منابع استان از رشد وصولی 26 درصدی درآمدهای استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 26 درصدی، رشد درآمدی گلستان

به گزارش گلستان24، "داود طبرسا" مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان در جمع مدیران اقتصادی گلستان، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد درآمدهای عمومی و اختصاصی استان در سال 94 و مقایسه آن با عملکرد سال قبل افزود: در 12ماهه سال 94 از مبلغ 347 میلیاردو 729 میلیون تومان مصوب درامدها تحقق357 میلیاردو 714 میلیون تومان وصولی در استـان را داشته ایم که از این میزان مبلغ 299 میلیارد و 98 میلیون تومان معادل 84 درصد به درآمدهای مالیاتی اختصاص داشته است.

وی افزود: تا پایان اسفند 94 حدود 103 درصد درآمد مصوب یکساله در استان گلستان وصول شده است که نسبت به یکساله 93 به میزان 26 درصد رشد نشان می دهد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان، ضمن تشریح درآمدهای مالیاتی استان اظهار داشت: بیشترین سهم درآمد های مالیاتی به مالیات بر درآمد با 120 میلیارد و 895 میلیون تومان و کمترین به مالیات برثروت با 14میلیارد و 766 میلیون تومان تعلق دارد که از کل درآمدهای مالیاتی 40 درصد آن به مالیات بر درآمد 24 درصد آن به مالیات بر شرکتهای غیر دولتی و 31 درصد آن مالیات بر کالا وخدمات و 5 درصد آن به مالیات بر ثروت اختصاص دارد.

* وصول کل در آمد ها در گلستان، 16 درصد بوده است

طبرسا با تشریح سایر درآمدهای استانی که شامل درآمدهای حاصل از انحصارات و مالکیت دولت، درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا، درآمدهای حاصل از جرائم و خسارات و درآمدهای متفرقه می‎‌باشد، گفت: مجموع میزان وصولی این‌گونه درآمدها معادل 58 میلیارد و 501 میلیون تومان معادل 16 درصد وصولی کل درآمدها بوده است.

وی با اشاره به سهم بالای درآمدهای مالیاتی از درآمدهای استان، تأکید نمود: بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در استان با در نظر گرفتن اصول عدالت مالیاتی و توجه به بافت اقتصادی فرهنگی و امکانات درآمدی استان، کوششی آگاهانه برای رسیدن به رشد اقتصادی است.

دبیر کارگروه درآمد و تجهیز منابع استان در پایان افزود: از کلیه دستگاه‌های اجرایی انتظار می رود با مدیریت بهینه خود در وصول درآمدها و انتقال به‌موقع آن، به گونه ای عمل نمایند تا پیش‌بینی‌های درآمد به‌طور کامل محقق شود و با اهتمام مضاعف دستگاه‌های اجرایی، زمینه انجام درست فعالیت‌ها فراهم گردد که نتیجه آن، سرعت بخشیدن به رشد و توسعه در سال 95 خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار