مسئول جمع‌آوری‌های سگ‌های ولگرد گالیکش کیست؟؛

وجود سگ‌های بلا صاحب که عمدتاً شب‌هنگام در برخی نقاط شهر گالیکش، به دنبال غذا می‌گردند، چهره ناخوشایندی را در این شهر ترسیم کرده است.

گزش بانوی گالیکشی توسط سگ‌های ولگرد / مردم گالیکش از خطرات سگ‌های ولگرد نگرانند

به گزارش گلستان24، وجود سگ‌های بلا صاحب که عمدتاً شب‌هنگام در برخی نقاط شهر گالیکش، به دنبال غذا می‌گردند، چهره ناخوشایندی را در این شهر ترسیم کرده است.

مدتی است که در برخی مناطق (بخصوص حاشیه شهر) گالیکش و خیابان‌های آن، شهروندان از ایجاد مزاحمت سگ‌های ولگرد گلایه‌مند هستند.

گزش بانوی گالیکشی

به گفته برخی شهروندان گالیکش، وجود این سگ‌های ولگرد امنیت روانی برخی خانواده‌ها را نیز خدشه‌دار کرده و حتی در برخی مواقع گزش کودکان را نیز در پی داشته است.

صبح امروز یکی از بانوان خیابان شهید قندی گالیکش مورد گزش چند سگ ولگرد از ناحیه دست‌وپا قرارگرفته است.

یکی از ساکنان خیابان شهید قندی شهر گالیکش ضمن ابراز گلایه از مسئولین، به خبرنگار نیلکوه گفت: هرروز شاهد رژه رفتن سگ‌های ولگرد در این منطقه هستیم.

وی افزود: جولان سگ‌های ولگرد در این منطقه نگرانی و نارضایتی مردم را موجب شده است. شب‌ها تعداد زیادی از سگ‌های ولگرد در این منطقه هستند که وجود آن‌ها برای عابران پیاده و کودکان مضر و خطرناک است.

وی تصریح کرد: چند باری هم در این رابطه به شهرداری مراجعه کردیم اما اقدام قابل‌توجهی انجام نگرفته است.

شهروند دیگری در این خصوص گفت: وضعت بهداشتی شهر گالیکش مطلوب نبوده و وجود زباله و آشغال زیاد در سطح این شهر موجب حضور سگ‌های ولگرد در نقاط حاشیه شهر است. پیش از اتلاف سگ‌های ولگرد باید زباله‌های شهر پاک‌سازی شود.

شایان ذکر است بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی سالانه بیش از 55 هزار انسان از هاری می‌میرند و 15 میلیون نفر واکسن هاری دریافت می‌کنند، امری که عامل اصلی آن سگ‌های ولگرد و یا رهاشده‌ای هستند که زندگی انسان‌ها را با چالش روبرو می‌سازند.

بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری (جمع‌آوری و دفع حیوانات بدون صاحب و مضر در سطح شهر) جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و…، و جمع‌آوری حیوانات ناقل و مزاحم از وظایف شهرداری‌هاست./ مریم خسروی

انتهای پیام/

منبع: نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار