یکی از فرماندهان ارشد رئیس جمهور مستعفی یمن در عملیات ارتش و نیروهای مردمی یمن در شهر نهم کشته شد.

هلاکت فرمانده ارشد منصور هادی در عملیات ارتش یمن + عکس

 یکی از فرماندهان ارشد میدانی «عبد‎ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به همراه ۱۵ تن از همراهانش در شمال شرق صنعاء، به هلاکت رسید.

  به گزارش گلستان24، سرهنگ «زید الحوری» که از فرماندهان ارشد هادی بود در عملیات ارتش و نیروهای مردمی یمن در شهر نهم کشته شد.

این عملیات زمانی رخ داد که نیروهای وابسته به هادی تلاش داشتند به سمت شمال شرق صنعاء پیشروی کنند.

در همین حال، نظامیان عربستان سعودی در ادامه نقض آتش بس در یمن، مناطق بنی مارق، مفرق ضبوعه، مبدعه و ۲ روستای ملح و الحول را در شهر نهم صنعا با موشک مورد حمله قرار دادند.

مزدوران سعودی همچنین مواضع ارتش و نیروهای مردمی در شهر عسیلان در استان شبوه، شهرهای ذی ناعم، الزاهر و کیدان در استان البیضاء، شهرهای الغیل و متون در استان الجوف و شهر ذباب در استان تعز را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار دادند.

جنگنده‌های سعودی روز دوشنبه (۲۳ فروردین) نیز با بمباران مناطق صاله و الحوبان در شهر تعز آتش‌بسی را که از یکشنبه اجرایی شده بود، نقض کردند.

عربستان از تاریخ ۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ با هدف بازگرداندن قدرت به هادی و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، بدون مجوز سازمان ملل متحد حملات خود را به یمن آغاز کرد. در جریان این حملات بی‌رحمانه حدود ۹ هزار و ۴۰۰ یمنی از جمله ۴ هزار زن و کودک شهید و زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی نابود شده‌اند.

 

منبع: ابنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار