با صدور بیانیه ای مشترک؛

این اظهار نظر توسط دو کشور با صدور بیانیه ای مشترک در آستانه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض اعلام شده است.

فرانسه و عربستان برای توافق هسته‌ای شرط گذاشتند

به گزارش گلستان 24، فرانسه و عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کردند، هر توافقی که در آینده بین ایران و 1+5 صورت گیرد باید به گونه ای باشد که موجب بی ثباتی بیشتر منطقه و تهدید همسایگان ایران نشود.

 

 

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) خبر این بیانیه را زیر عنوان "فرانسه و عربستان سعودی می گویند، توافق هسته ای با ایران نباید منطقه را بی ثبات سازد" منعکس کرده و نوشت: این اظهار نظر توسط دو کشور با صدور بیانیه ای مشترک در آستانه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض اعلام شده است.

 

 

تحلیلگران منطقه ای و بین المللی، حمایت عربستان از داعش و حمله این کشور به یمن را از عوامل اصلی ایجاد بی ثباتی در منطقه عنوان کرده اند. با این اوصاف مشخص نیست سران آل سعود به چه دلیل از ایجاد بی ثباتی توسط ایران ابراز نگرانی می کنند.

 

 

جروزالم پست نوشت: عربستان سعودی، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه را به ریاض دعوت کرده تا درباره مسائل منطقه ای بحث و رایزنی کنند. باورها بر این است که فرانسه، موضع سختی در مذاکرات هسته ای ایران دارد. عربستان نیز نگران است که بهبود روابط با تهران می تواند به بی ثباتی بیشتر منطقه منجر شود.

 

 

در پایان این گزارش آمده است: فرانسوا اولاند و ملک سلمان پس از دیدار با یکدیگر اظهار داشتند: فرانسه و عربستان سعودی بر لزوم توافقی قوی، پایدار، قابل راستی آزمایی، بی چون و چرا و الزام آور تاکید دارند.

ارسال نظر

آخرین اخبار