محرومیت هایی که نیازمند توجه مجلس دهم است

شهرستان های گالیکش، کلاله، مینودشت و مراوه تپه در شرایطی خود را آماده برگزاری دومین دوره انتخابات مجلس دهم می کنند که علی رغم ظرفیت های خود دچار مشکلات اقتصادی و اشتغال هستند.

رفع بیکاری خواسته اصلی مردم شرق گلستان

 دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دهم اردیبهشت ماه در سه حوزه انتخابیه استان گلستان برگزار می شود و تکلیف چهار نماینده باقیمانده گلستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص می شود. یکی از این سه حوزه باقیمانده، حوزه انتخابیه شرق استان یعنی شهرستان های گالیکش، کلاله، مینودشت و مراوه تپه است.

به گزارش گلستان 24، مردم استان گلستان با مشارکت ۸۲ درصدی در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، حماسه ای دیگر آفریدند و در بین استانهای کشور در صدر میزان مشارکت مردمی قرار گرفتند.

مردم حوزه انتخابیه شهرستان های گالیکش، کلاله، مینودشت و مراوه تپه، مشکلات و معضلات خود را عنوان کردند و انتظار دارند تا نماینده منتخب آنها در مجلس دهم این مشکلات را پیگیری کند.

یکی از شهروندان مینودشت در گفتگو گفت: در ابتدا از نماینده انتظار می رود که قوانینی را وضع کند تا در سطح کلان، انجام کارها و امورات را تسهیل کند. با توجه به وضعیت حاضر باید طرح هایی به مجلس ارائه شود که با اجرایی کردن آن، اقتصاد کشور دگرگون شود.

حیدر قزلسفلو تصریح کرد: نمایندگان ما با توجه به اینکه استان گلستان دچار محرومیت شده است، باید بودجه خوبی به استان تزریق کنند. زمان بسیار زیادی از کلنگ زنی پروژه سد نرم آب و بیمارستان فاطمه الزهرا می گذرد اما مورد هنوز کارهای عمرانی آنها به اتمام نرسیده است و این مسئله نیز باید یکی از کارهایی باشد که نماینده منتخب مردم این حوزه در جهت تسریع در اتمام آنها فعالیت کند.

اشتغال دغدغه اصلی مردم گلستان

حجت عنایت یکی از شهروندان کلاله ای هم گفت: به دلیل اینکه اغب جوانان استان گلستان از مسئله بیکاری رنج می برند، انتظار داریم اشتغال و رفع بیکاری جزو اهدافی باشد که نماینده منتخب ما آن را دنبال می کند.

 وی ادامه داد: بایستی فضای کسب و کار مناسب با شرایط محیطی و جغرافیایی منطقه ایجاد شود تا جوانان بیکار هم بتوانند با کار کردن، درآمدی برای خود داشته باشند البته استفاده از ظرفیت های شهرستان کلاله در حوزه کشاورزی و صنعت نیز می توانند برای ده ها نفر ایجاد اشتغال کند.

عنایت مشکل بزرگ جامعه را نبود همبستگی در حل مسائل موجود در سطح منطقه عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت ها و استعداد نیروهای حوان در سطوح مختلف می تواند مشکلات را تا حدودی حل کند. مشکلات در جامعه ما بسیار زیاد است اما با استفاده از نیروی جوان و تجربه بزرگان قابل حل خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: نماینده منتخب مردم باید برنامه ریزی دقیقی نسبت به مسائل پیرامونی خودش داشته باشد و سطح نیازهای کلان و خرد هر منطقه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نسبت به رفع آنها اقدام کند. مردم و نماینده باید با استفاده از ایجاد ظرفیت سازی به اهدافی که آنها را دنبال می کنند، برسند.

اویس وزیری از ساکنین روستای دوزین مینودشت نیز، اصلی ترین مشکل مردم شرق گلستان را معضل بیکاری عنوان کرد و گفت: نماینده باید قوی و کارآمدی بسیار خوبی داشته باشد تا بتواند با معضل بیکاری مقابله کند. به طور مثال خودم با این مشکل رو به رو هستم و باید برای کار کردن به شهر یا استان همجوار بروم. وسعت استان گلستان بسیار زیاد است اما یک کارخانه صنعتی در استان وجود ندارد تا جوانان بتوانند مشغول به کار شوند.

وی بیان کرد: اکثر مردم شرق استان گلستان کشاورز هستند و نماینده منتخب مردم این حوزه باید به صنعت کشاورزی توجه خاصی داشته و به آن بها دهد. هدف نماینده باید خدمت به مردم و جلب رضایت آنها باشد.

 

 

سعید قره سفلو دیگر شهروند مینودشتی اظهار کرد: درمان دردهای چهار شهرستان پهناور گالیکش، کلاله، مینودشت و مراوه تپه با ۴۰۰ روستا طبیب حاذق می خواهد که این طبیب همان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.

او جذب سرمایه گذار خارجی را برای توسعه صنعت در منطقه یک امر ضروری دانست و گفت: به واسطه جذب سرمایه گذار، کارآفرینی نیز در منطقه رونق می یابد و همچنین جوانان بسیاری که بیکار هستند، مشغول به کار می شوند.

وضعیت بهداشت و درمان در شرق گلستان مطلوب نیست

وی ادامه داد: وضعیت بهداشت و درمان در شرق استان مطلوب نیست و این منطقه با کمبود فضاهای درمانی دست و پنجه نرم می کند. یکسری قوانین حمایتی باید برای همه اقشار در مجلس شورای اسلامی تصویب شود تا به طور مثال معضلات جوانان از جمله بیکاری تا حدودی رفع شود.

قره سفلو در پایان صحبتهایش خاطرنشان کرد: منطقه شرق استان گلستان مورد کم لطفی مسئولین واقع شده و دچار محرومیت شده است. نماینده مردم این حوزه که قرار است در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشد باید برای آبادانی این منطقه تلاش کند و با تزریق بودجه به استان، پروژه های رها شده و نیمه کاره را به اتمام برساند.

مهم ترین دغدغه مردم شهرستان گالیکش مسئله اشتغال است و آمار بیکاری در سطح شهرستان بسیار بالا است. شهرستان گالیکش در بخش کشاورزی و صنعتی از ظرفیت های بالایی برخوردار است اما متاسفانه سطح درآمد و اشتغال در این شهرستان بسیار پایین است.

 

 

فرماندار شهرستان گالیکش در گفتگو اظهار کرد: امیدواریم تا نمایندگان منتخب مردم مسئله اشتغال را در دستور کار خودشان قرار بدهند و با رایزنی بتوانند سرمایه گذاران خارجی را به استان وارد کنند که این امر سبب اشتغالزایی هزاران نفر از جوانان بیکار استان می شود.

حسین خسروی با بیان اینکه شهرک صنعتی شهرستان گالیکش نیز از یکی از مهم ترین مطالبات مردم است، گفت: در مسئله زیرساخت ها نیز مشکلات بسیاری را داریم و در بحث برق رسانی در شرایط خوبی به سر نمی بریم.

شهرستان گالیکش بیمارستان ندارد

خسروی بیان کرد: به نظرم گالیکش تنها شهری در استان گلستان است که یک بیمارستان در آن وجود ندارد. با توجه به اینکه جمعیت غیر ساکن در گالیکش بسیار بالا است ما نیاز ضروری به احداث یک بیمارستان در سطح شهرستان داریم.

او با اشاره به اینکه ۴۱ هزار نفر در شهرستان گالیکش واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۵ شعبه اخذ رای در گالیکش فعال خواهد بود که از این تعداد، ۵۵ شعبه در بخش مرکزی و ۲۰ شعبه در بخش لوه قرار دارد.

فرماندار گالیکش در پایان با بیان اینکه مردم گالیکش در مرحله اول انتخابات مجلس شورای مشارکت ۸۷ درصدی را به ثبت رساندند، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم تا در دور دوم نیز شاهد حضور پرشور و پررنگ مردم در پای صندوق های رای باشیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار