بمناسبت ایام الله دهه فجر کاروان رسانه ای گلستان از عرصه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تولیدی شرق استان بازدید کردند.

بازدید کاروان رسانه ای استان از عرصه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تولیدی شرق استان بازدید + تصاویر

 به گزارش گلستان24، بمناسبت ایام الله دهه فجر کاروان رسانه ای گلستان از عرصه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تولیدی شرق استان بازدید کردند.

بسیج سازندگی گلستان در راستای منویات رهبری و سیاست های کلی نظام ابلاغی ازسوی معظم له، درسال 94 و از محل تسهیلات طرح اقتصاد مقاومتی تعداد یک هزار و 400 طرح را با هزینه 250 میلیارد ریال به بهره برداری رسانده است.

به گفته احمد اسلامی فر، مدیر طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی گلستان با بهره برداری از این طرح ها که دربخش های مختلف از جمله 'پرورش ماکیان، ماهی، زنبور عسل، دامپروری، زراعت و باغبانی و زیر مجموعه های آن و نیز صنایع تبدیلی کوچک راه اندازی شده، برای حدود چهار هزار نفر شغل ایجاد شده است.

مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان گلستان در این مراسم به افتتاح متمرکز ۱۴۰۰ عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در یکی از عرصه های پرورش شتر مرغ اشاره کرد و افزود: برای این ۱۴۰۰عرصه اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد تومان تخصیص یافته است که از این مجموع ۳۰۰عرصه متعلق به صنایع تبدیلی بوده که  ۲۸نوع عرصه را شامل می شود.

احمد اسلامی فر با بیان این مطلب در ادامه تصریح کرد:این عرصه ها ۳ تا ۴ هزار نفر اشتغال زایی داشته و حدود ۸۰ درصد آنها هم آماده راه اندازی است.

وی افزود: تسهیلات طرح های اقتصاد مقاومتی بیشتر برای ایجاد طرح های کوچک، زودبازده و خانگی پرداخت می شود ضمن اینکه اغلب این طرح ها درمناطق محروم و دور افتاده و روستاها اجرا شده است.

طرح های اقتصاد مقاومتی که طی سال های اخیر با استقبال گروه های مختلف مردم بویژه جوانان مواجه شده است، با کمترین هزینه راه اندازی و درآمدی نسبی اما پایدار برای فرد یا خانواده به همراه دارد.

با این حال اجرای چنین طرح های نیاز به حمایت بیشتر مسئولان برای بازار فروش محصولات تولیدی و نیز نهادینه کردن فرهنگ مصرف تولیدات داخلی با همکاری رسانه های ارتباط جمعی دارد.

برگزاری تور خبری از سوی سازمان بسیج رسانه گلستان برای بازدید خبرنگاران از طرح های اقتصاد مقاومتی این استان گامی موثر در آشنایی جامعه رسانه ای با این طرح ها و معرفی آن به جامعه است.

بازدید از واحد پرورش شتر مرغ 50 راسی، کارگاه تولید انواع ترشی و شوری جات، بازدید از واحد تولیدی پوشاک در گنبدکاووس و بازدید از واحد گلخانه تولید گل و گیاه آپارتمانی و پرورش زنبور عسل در شهرستان مینودشت ازجمله طرح های اقتصاد مقاومتی بود که صاحبان این طرح ها با ابراز رضایت از تسهیلات دریافتی، از ایجاد درآمد نسبی برای خود و خانواده شان خوشحال بودند.

طرح هایی که با کمترین امکانات و هزینه راه اندازی شده و حداقل برای چند نفر و حداکثر برای چند 10 نفر ایجاد شغل کرده بود، به یقین درصورت حمایت از آنان، اجرای این طرح ها تاثیری مثبت بر ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای جوانان و خانواده ها به همراه دارد.

یک تولید کننده پوشاک که ازمحل تسهیلات طرح اقتصاد مقاومتی درمحل پارکینگ منزل اقدام به تولید می کند، حمایت از تولید داخلی را مهم دانست و گفت: به دلیل استقبال کمرنگ مردم از تولیدات داخلی مجبور هستیم تولید داخل را با برندهای کشورهای دیگر بفروش برسانیم.

حسن عرب با تاکید برضرورت اطلاع رسانی به افراد جامعه و افزایش آگاهی های آنان نسبت به کیفیت تولیدات داخلی، افزود: با 300 میلیون ریال تسیهلات دریافتی اقتصاد مقاومتی، برای 30 تا 40 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کردم.

وی که به طور میانگین ماهانه بین 40 تا 50 میلیون ریال درآمد دارد، گفت: اگر مردم از تولیدات ایرانی حمایت نکنند، واحدهای تولیدی با شکست مواجه شده و بیکاری نیز افزایش می یابد که پیامدهای خاص خود را به همراه دارد.

فاطمه مسلمی، مادر فداکار گنبدی که با دریافت 150 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی درمحل منزل مسکونی اش اقدام به تولید انواع ترشی ها و شوری جات می کند، نیز با ابراز رضایت از انجام فعالیت اقتصادی، می گوید: با راه اندای این طرح برای خود و فرزند جوان اما بیکارش شغل ایجاد کرده و ماهانه 20 تا 30 میلیون ریال درآمد دارند.

وی افزود: با اینکه تولید خانگی بوده و درمکانی پاکیزه تولید می شود اما کارشناسان بهداشت از مکان ایراد می گیرد و می گویند؛ تولیدات شما باید برند (مارک) دار بوده و مجوز بهداشت داشته باشد.

وحید پسرکلو، جوان مینودشتی نیز با تسهیلات 40 میلیون ریالی بر پشت بام منزل مسکونی خود فضای گلخانه ای بامساحت 20 مترمربع راه اندازی و به همراه همسرش اقدام به تولید 70 تا 80 نوع گل و گیاهان آپارتمانی می کند.

این زوج جوان نیز ازمحل تولید و فروش گل و گیاهان آپارتمانی برای خود درآمدی پایدار و نسبی که جوابگوی هزینه های زندگی شان را می دهد، ایجاد کردند.

خبرنگاران عضو سازمان بسیج رسانه گلستان درپایان بازدید خود از طرح های اقتصاد مقاومتی دو شهر گنبدکاووس و مینودشت، دیداری نیز با خانواده شهید 'غلامعلی تولی' از نخستین شهدای مدافع حرم در گنبدکاووس داشتند.

علی محمد جعفری، رئیس سازمان بسیج رسانه گلستان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، آسایش و امینت فعلی نظام جمهوری اسلامی را مرهون خون شهیدان دانست.

وی با تاکید برضرورت ترویج بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه، گفت: رسانه های ارتباط جمعی بیشترین سهم را دراین زمینه دارند زیرا هرچه این فرهنگ دربین مردم زنده نگه داشته شود، دشمنان نمی توانند هیچ آسیبی به نظام بزنند.

اقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتیاقنصاد مقاومتی

شهید تولی (1)

ارسال نظر

  • محمدتقی خاندوزی
    0

    سلام (آقا/خانم)واقعا عالی بود شماره تماس خودتان را بفرستید تا بتوانیم عرصه های بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.برادر کوچک شما خاندوزی.بسیج سازندگی استان گلستان.در ضمن آدرس ایمیل را هم در سامانه اظهار نظر قرار دادم.از خداوند متعال آرزوی توفیقات روز افزون برایتان دارم.

آخرین اخبار