سخنگوی فرهنگی مجلس:

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به یک کشور اروپایی اجازه نمی‎دهد با ایران تعامل اقتصادی داشته باشند چرا دولت هیچ اقدامی انجام نمی‎دهد.

آمریکا به اروپا اجازه تعامل اقتصادی با ایران را نداده است / چرا دولت هیچ اقدامی انجام نمی‎دهد / نامردی تیم مقابل در برجام مشهود است

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری دوشنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ انتخاباتی با دانشجویان که در دانشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: آقای ظریف دو ساعت با جان‎کری مذاکره کرده که باید دید انتهای این مذاکره چه شد؛ ما انتظار داریم وقتی آمریکا بدعهدی می‎کند در دفاع از حقوق ملت وزیر خارجه کشورمان موضع‎گیری کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب در تمام مراحل مذاکرات به طور کامل از تیم مذاکره‎کننده حمایت کرد اما شما از برجام حمایت نکردید، تصریح کرد: ما یک برجام داریم قبل از اینکه مقام معظم رهبری آن را امضاء کند و یک برجام برای اجرا داریم، در برجام قبل از اجرا، بنده نقدهای جدی دارم.

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اینکه در برجام در قبال عقب‎نشینی‎های انجام شده، تعهد محکمی از 1+5 گرفته نشد بعد از اینکه برجام در مجلس مطرح شد، بعد از طرح یک فوریت به شکل ضعیف مورد تصویب قرار گرفت مهمترین طرحی که آینده این کشور و نسل‎های آینده از آن متاثر می‎شوند در مدت یک ربع تصویب شد.

طاهری گفت: روند تصویب برجام در مجلس صحیح نبود آقای لاریجانی باید اجازه می‌داد که پیشنهادات مطرح شود، برجام پس از تصویب به شورای عالی امنیت ملی رفت که در آنجا هشت بند به آن اضافه شد به نظر شما اگر برجام موفق بود چرا شورای عالی امنیت ملی که در راس آن رئیس‎جمهور است هشت بند به آن اضافه می‎کند چرا بعد از این وضعیت، مقام معظم رهبری 9 بند دیگر به برجام اضافه کردند، با این تفاسیر شما بگوئید که مقام معظم رهبری از کدام برجام دفاع کردند.

آمریکا به یک کشور اروپایی اجازه نمی‎دهد با ایران تعامل اقتصادی داشته باشند

وی افزود: بنده از برجام به دلیل رعایت خطوط قرمز حمایت می‎کنم، سخنرانی مقام معظم رهبری در اول فروردین را حتما شنیدید که فرمودند وزارت خارجه گفته که نتوانستیم برخی از خطوط قرمز را حفظ کنیم، آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی نیز هفته گذشته که از اروپا برگشتند گفتند که بعد از برجام هیچ چیز عاید ما نشده است.

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل نامردی تیم مقابل وضعیت برجام این گونه است بنده نمی‎گویم مذاکره‎کنندگان خیانت کردند اینها به تعبیر رهبری فرزندان ملت هستند اما ضعیف مذاکره کردند، اکنون که مقام معظم رهبری خطوط قرمز را تعیین کردند در این شرایط باید از خطوط قرمز عقب‎نشینی نکنند.

طاهری اظهار کرد: آمریکا به یک کشور اروپایی اجازه نمی‎دهد با ایران تعامل اقتصادی داشته باشند چرا دولت هیچ اقدامی انجام نمی‎دهد، اقدامی که نتیجه داشته باشد، گفتند که آقای ظریف دو ساعت با جان‎کری مذاکره کرده، باید دید انتهای این مذاکره چه شد؛ ما انتظار داریم وقتی آمریکا بدعهدی می‎کند در دفاع از حقوق ملت وزیر خارجه کشورمان موضع‎گیری کند.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص گشت امنیت اخلاقی گفت: اینکه چرا باید نیروی انتظامی برای تذکر وارد شود برای این است که در مراحل قبل کاری انجام نشده، مراحل پیشگیری صورت نگرفته و جامعه بیمار شده است، این زخم سر باز کرده؛ کسی که دلسوز باشد وقتی جراحت و بیماری را می‎بیند باید چه کند آیا باید بی‎خیال شود تا بقیه همه بیمار شوند.

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر نیروی انتظامی در انجام گشت امنیت اخلاقی، خلاف ضوابط اسلامی و خلاف ضوابط کشور عمل کرد اصلا قابل دفاع نیست، بنده معتقدم این درجه صدم است و باید 99 کار دیگر انجام شود، همه مسئولان، دستگاه‎های فرهنگی و آحاد مردم باید در این زمینه وارد عمل شوند اما چون کارمان را انجام ندادیم نیروی انتظامی وارد شد.

تا اعتقاد به توان داخلی وجود نداشته باشد کشور نمی‎تواند پیشرفت کند

طاهری گفت: از آنجایی که نیروی انتظامی طبق ضوابط شرعی و قانونی وارد عمل شده از آن محکم حمایت می‎کنم، هیچ کشوری اجازه نمی‎دهد در کشورش خطوط قرمز زیرپا گذاشته شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات سریع‎القلم مشاور رئیس‎جمهور گفت: کسانی به آقای سریع‎القلم اظهار لطف کردند که مدارک ایشان چنین است و چنان؛ مگر بنده می‎گویم ایشان بی‎سواد است، می‎گویم ایشان غرب‎زده است مشکل‎اش بی‎سوادی نیست، آدم روشنفکر صددرصد غربی است این به درد انقلاب اسلامی نمی‎خورد باید برود در غرب نظریه‎پردازی کند.

طاهری افزود: آقای سریع‎القلم می‎گوید راه نجات کشور، غربی شدن است، قبل از انقلاب در 50 سال پیش محمدرضاخان و محمدرضا نوکر غرب بودند که رهاورد آن ذلت و خواری و عدم استقلال کشور بود حتی در اول جنگ سیم خاردار را به کشور وارد می‎کردند و ایران مصرف‎کننده مطلق بود.

وی بیان کرد: بعد از 37 سال این ملت با تکیه بر اعتقادات و ارزش‎ها توانسته در صنعت دفاعی به قدرتی برسد که هیچ قدرت نظامی دنیا نمی‎تواند نگاه چپ به این کشور کند، بنابراین تا اعتقاد به توان داخلی وجود نداشته باشد کشور نمی‎تواند پیشرفت کند.


انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار