فتح الله نوری، در مصاحبه با گلستان24؛

تدین، کارآمدی، دلسوزی و شجاعت چهار اصل یک نماینده است. آقای سید علی طاهری هر چهار اصل را داراست.

 نگاه تیزبین سید علی طاهری به نیازهای اصولی و اساسی جامعه است/ عملکرد ایشان را مثبت می دانم

فتح الله نوری، معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، عنوان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی بر اساس تفکیک قوا بنا شده و در سایه این تفکیک قوا مجلس به عنوان رکن اصولی و اساسی در نظام ماست. نظام جمهوری اسلامی نیمه پارلمانی و نیمه ریاستی است اما مجلس شورای اسلامی در آن از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی بر خوردار است.

وی با بیان این که همانطور که امام (ره) فرمودند که مجلس در راس  امور است، افزود: مجلس شورای اسلامی به مثابه رکن نظام اسلامی است و مردم در همه گرفتاری ها ، حوادث و خطرها باید به این رکن پناه برده و ازآن کمک و یاری بخواهند. لذا همه امور مملکت مثل  جنگ ، صلح، رفع نیازهای تحریمی و هر گونه تصمیمی که در کشور اتخاذ شود باید از طریق مجلس  انجام گیرد. لذا نقش مجلس شورای اسلامی یک نقش بسیار تعیین کننده است.

نوری تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم این جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی را همیشه حفظ کنیم. مجلس مهمترین و حساس ترین تشکیلات نظام است لذا مجلس تعیین کننده آینده کشور ، قانون گذار و هم تعیین کننده دولت است.

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان با اشاره به این که اصل مهم در یک نماینده تدین است، بیان کرد: سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست ، اگر دیانت وجود داشته باشد و سیاست بر مبنای دیانت باشد نماینده می تواند بسیار کار آمد و موثر باشد.

وی ادامه داد: تدین یک اصل و کار آمدی یک اصل دیگر است. نماینده باید خود را وقف ملت بداند و دلسوز ملت باشد.  برای منافع ملت همواره تلاش کند. شجاعت چهارمین ویژگی یک نماینده است . نمایندگانی به درد مجلس می خورند که شجاع باشند و در مقابل تهدیدات داخلی ، تهدیدات خارجی و حوادث و اتفاقات، مردانه از منافع ملی دفاع کنند.

 

نوری طاهری

 

فتح الله نوری در ادامه گفت: ضمن احترام به همه نامزدهایی که در مرحله اول حضور داشتند و عزیزانی که در مرحله دوم در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا هستند، اعتقاد من این است که آقا سید علی آقای طاهری الحمد الله با عنایت به تعهد و تخصص و دلسوزی و شجاعتی که دارند و دو دوره تجربه نمایندگی که پشت سر گذاشته اند، می توانند به عنوان نامزد اصلح در دید مردم قرار بگیرند و مطمئنااصول که به آن اشاره کردم الحمد الله در این برادر وجود دارد. او امتحان خود را در عرصه دو دوره نمایندگی اثبات کرده و من عملکرد ایشان را مثبت می دانم.

وی اظهار کرد: من نقش ایشان را نقشی دلسوزانه و شجاعانه می دانم و معتقدم که افرادی همچون آقای طاهری می توانند در جایگاه مهمی همچون مجلس شورای اسلامی، برای این مملکت ، نظام و مردم ،منشا خدمت و اثر باشند.

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان افزود: اگر چه امروز معیشت برای مردم بسیار در اولیت قرار دارد و اقتصاد شرایط بحرانی در کشور ما دارد، اما در کشور مباحث اجتماعی و فرهنگی اولیت کمتری از نیازهای معیشتی و اقتصادی ندارند.  آقای طاهری سعی کرده اند  در کمیسیون فرهنگی، نقش آفرینی کنند و نگاه تیزبین ایشان به نیازهای اصولی و اساسی جامعه است. نقش ایشان در عرصه مباحث اجتماعی و فرهنگی برجسته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار