از بركت يك صندوق كوچك خانوادگي همه اعضاي 30 نفره آن به همراه همسران خود راهي سفر كربلاي معلي شدند.

سفر 30 زوج گلستانی به کربلای معلی به برکت سنت قرض الحسنه

سنت زيباي قرض الحسنه از سفارشات موكد دين مبين اسلام است سنتي كه متاسفانه امروزه در سيستم بانكهاي مثلا اسلامي كشورمان با سودهاي كلان ديگر چيزي به جز يك نام از آن باقي نمانده است.

به گزارش گلستان 24، يك صندوق كوچك خانوادگي در كوي اوزينه گرگان ، متشكل از اعضاي 30 نفره به سرپرستي خانم كابوسي از 10 سال پيش با هدف قناعت، پس انداز و رفع مشكلات مالي اعضاي خود كار خود را آغاز كرد.

كابوسي به خبرنگار ما گفت در سالهاي اول با پس انداز هفته اي 200 تومان كارمان را آغاز كرديم و بعدها به هفته اي دو هزار تومان رسانديم .

از محل پس انداز صندوق بخش اعظمي از جهيزيه دختران اعضا تامين شد.

كابوسي در ادامه گفت: بعد از مدتي كه پس اندازها به حد قابل قبولي مي رسيد به صورت يكجا و به قيمت كليه فروشي اقلام مورد نياز گروه خريداري مي شد مثلا يكجا 30 عدد جاروبرقي و چرخ گوشت و چرخ خياطي و .... خريداري كرديم .

وي ادامه داد: صله رحم، آموزش مفاهيم قرآن به كودكان ، ايجاد همدلي و صميميت بين اعضاي خانواده از ديگر بركات صندوق حضرت فاطمه اهالي كوي اوزينه گرگان است.

اين عضو فعال صندوق حضرت فاطمه افزود: از سه سال پيش به پيشنهاد يكي از اعضا قرار شد به نيت سفر كربلاي معلي هفته اي 5 هزار تومان پس انداز كنيم و امروز از محل صندوق همه مخارج سفر اعم از گذرنامه خرج سفر و حتي شام بعد از زيارت تامين شده و همسرانمان هم خودشان هزينه سفر خود را پرداخت كرده اند و قرار است به زودي همه اعضا عازم كربلاي معلي شويم.

 وقتي پايه كار بر اساس سنت زيباي قرض الحسنه بنا شود به وضوح خواهيد ديد بركت آنچه حاصل مي شود به مراتب بالا تر از آنچه پس انداز مي شود به ياريتان مي آيد اين وعده خداوند است و خدا هرگز دروغ نمي گويد.

ساحل گمیشان

ارسال نظر

آخرین اخبار