در این روزگار گرانی و تورم این پرندگان کوچک و دوست داشتنی کمک شایانی به اقتصاد مردم این شهر می کنند .

حیوانات مهربانی که به اقتصاد سیمین شهری ها کمک می کنند

اینجا سیمین شهر از توابع گمیشان است ، شهری بسیار کوچک که از به هم پیوستن سه روستا تشکیل شده و هنوز ساختار زندگی روستایی را در خود حفظ کرده است.

به گزارش گلستان 24، این شهر کوچک با مردمانی ساده و سخت کوش برخلاف بسیاری از شهرهای بزرگ و پیشرفته بیشتر از آنچه از مسئولین مطالبه داشته باشند به حرکت چرخ های سنگین اقتصاد در کشور کمک می کنند،

گرچه وجود گله های بزرگ و کوچک گاو و گوسفند و شتر از ویژگیهای بارز سیمین شهر است و بخش قابل توجهی از محصولات دامی و لبنی استان در اینجا تهیه می شود اما موضوع مورد بحث ما نیست ، چیزی که این روزها به سرعت در حال پیشرفت است پرورش مرغهای بومی و محلی در این منطقه است

علی رغم درآمد زایی بسیار خوب و رضایت مردم پرورش مرغهای بومی و محلی نه به عنوان شغل اصلی که به عنوان یک سرگرمی و راهی برای تامین در آمد بیشتر در سیمین شهر است .

0g7

عبداللطیف پنق که شغل اصلیش تراشکاری و فنی کار است ، انواع مرغ ، بوقلمون ، غاز ، بلدرچین و... را در منزل پرورش می دهد و از درآمد آن بسیار راضی است .

پنق به خبرنگار ما گفت: نگهداری از پرندگان کاری سرگرم کننده و مفرح است و بعلاوه به غیر از غذا دادن به آنان ، که این کار را هم می توانند کسانی که در منزل هستند انجام دهند زحمت دیگری ندارد به همین دلیل می توان همزمان در مشاغل دیگر هم کار کرد و این یک ویژگی ارزشمند است.

وی ادامه داد: تامین گوشت سالم و تخم مرغ تازه در منزل بسیار به صرفه و لذت بخش است ،

0g8

عبدالعزیز آرخی یکی دیگر از کسانی که به تازگی این کار را آغاز کرده به ما گفت: من کار را با سرمایه بسیار کم 200 الی 300 هزار تومانی شروع کردم و در یک مدت کوتاه پس از بزرگ شدن جوجه ها سرمایه من یک میلیون تومان شد من فعلا آزمایشی کار را شروع کردم و با این آزمایش کوچک تشویق شدم کارم را گسترش دهم .

0g3

ابراهیم آرخی جوان دیگر که ساکن روستای آرخ بزرگ است و ماهانه 10 میلیون تومان درآمد دارد.

او به ما گفت: این کار را با سرمایه 500 هزار تومان در سه سال پیش آغاز کرده و امروز بعد از سه سال به این موفقیت چشم گیر رسیده است

ابراهیم کشاورز است و راز موفقیت خود را پرورش مرغهای مقاوم شاخدار و بوقلمون می داند و پرندگان را شادی بزرگ زندگی خود و خانواده اش می دادند

یک مادر سیمین شهری که در حیاط منزلش حدود 200 مرغ و خروس محلی را پرورش می دهد به ما گفت: علاوه بر اینکه همیشه در خانه مرغ و گوشت تازه و مطمئن داریم این کار موجب شده بتوانم به همسرم در مخارج کمک کنم و این برای من خیلی مهم است من نه تنها برای مخارج خانه از شوهرم پولی نمی گیرم بلکه به فرزندانم که ازدواج کرده اند کمک مالی می کنم و وام می دهم .

0g9

0g10

0g6

0g11

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار