سریال سرزمین کهن ، که برای یک دیالوگ توهین آمیز به قوم بختیاری و لرها باعث ایجاد کدورت و سواستفاده دشمن گردید و سبب تحمیل هزینه شد .

نقش حساس رسانه ها در خصوص قومیتها

به گزارش گلستان 24، در حال حاضر صدا و سیما بزرگترین مرکز فرهنگی کشور به حساب می آید که در زندگی و جامعه مردم ما نقش اساسی برعهده دارد بنابراین حساسیت نسبت به کار صدا و سیما بسیار بالاست و مردم با دقت فراوان برنامه های صدا و سیما را دنبال میکنند و به دلیل بالا رفتن سطح آگاهی مردم ، سطح انتظار مردم نیز از این رسانه هر روز بالاتر میرود.

کشور ایران با داشتن اقوام و مذاهب گوناگون حکم شمشیر چند لبه را دارد اگر گروه ها و مذاهب و اقوام متحد شوند باعث تقویت و اقتدار بیشتر کشور خواهد بود . و درصورت بروز اختلاف و شکاف بین اقوام صدمات جبران ناپذیری بر پیکره کشور وارد خواهد شد .

همه میدانند که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران دارای دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی فراوانی می باشد که با کینه فراوان در حال ضربه زدن به نظام و انقلاب میباشند و جبران مافات این دشمنی ها نقش مسئولان و نهادهای فرهنگی را سنگین تر خواهد کرد.

سرزمین  کهن

برای نمونه سریال سرزمین کهن ، که برای یک دیالوگ توهین آمیز به قوم بختیاری و لرها باعث ایجاد کدورت و سواستفاده دشمن گردید و سبب تحمیل هزینه شد . این نکته مهم است که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون از قویمیت بختیاری و لر ها هیچگونه حاشیه و حرکتی ضد نظام اسلامی دیده نشده بود و دلیل این  اعتراضات هم صرفا بجهت توهین به قومیت بوده و نه حرکتی علیه انقلاب اسلامی .

رامبدجوان

در چند شب پیش نیز در برنامه تلویزیونی بعضی ها ، مجری برنامه از آقای رامبدجوان خواستند برنامه را به روش خودشان تمام کنند که با شوخی رامبد جوان با لهجه و زبان سیستانی ها موجب شکل گیری موج جدیدی برای راه اندازی اعتراضات و برانگیختن حساسیت های قویمی شده بود که با واکنش به موقع صدا و سیما و عذر خواهی رامبدجوان ، رفع گردید .

درجامعه امروز که با  به راه افتادن شبکه های اجتماعی ، ارتباطات مدرن و سریع شده است  ، رسانه ها باید با حساسیت بیشتری نسبت به تفرقه افکنی بین قومیت ها و موج سواری معاندان نظام داشته باشند و در جهت تقویت وحدت بین اقوام و مذاهب گام بردارند . مخصوصا که در حال حاضر یکی از دلایل شعله ور شدن آتش جنگ و آشوب در کشور های منطقه ، استفاده از سلاح تفرقه افکنی است .

به نظر میرسد ، مردم نیز باید خیلی بیشتر مراقب شایعات و شبهه ها برای به حاشیه بردن باشند . مخصوصا که در شبکه های اجتماعی یک کلاغ چهل کلاغ کردن های بیشماری وجود دارد. و برخی خواسته و ناخواسته به آن دامن می زنند . 

ارسال نظر

آخرین اخبار