مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۳۲ هزار بازنشته تامین اجتماعی در استان گلستان وجود دارد که به این بازنشستگان کارا کارت و تسهیلات با سود پایین دریافت می‌شود.

بازنشستگان تامین اجتماعی در گلستان کارا کارت دریافت می‌کنند

 به گزارش گلستان24،امرالله عباسی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان گلستان با نماینده ولی‎فقیه استان گلستان اظهار داشت: 32 هزار بازنشسته تامین اجتماعی در گلستان وجود دارد که 4 برابر حقوق ماهیانه خود تسهیلات با سود 12 درصد و با بازپرداخت یکساله دریافت می‌کنند.

وی افزود: پرداخت این تسهیلات از اسفند سال گذشته آغاز شده و بدون نیاز به ضمانت به بازنشستگانی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند، پرداخت می‌شود.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: افراد مشمول تسهیلات می‎توانند با مراجعه به سایت بانک رفاه نسبت به درخواست خود اقدام کنند و تسهیلات در کارت آنها شارژ شود.

عباسی نقش کارگران و کارفرمایان را مهمترین مولفه در تقویت اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مشارکت‎های کارگری و کارفرمایی بسیار مهم است، در استان تشکل‎های کارگری، کارفرمایی، خانه کارگر، کانون کارآفرینان، انجمن‎های صنفی کارگری و کارفرمایی و مجمع نمایندگان کارگران فعال هستند.

وی با بیان این که در هفته کار و کارگر حدود 150 برنامه در استان برگزار می‌شود اظهار کرد: محور برنامه‌های ما در سال جاری اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل است و نقش کارگران ما در این دو عرصه بسیار حیاتی است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اجرای طرح کارورزی در استان گفت: 2 هزار و 759 کارورز در سامانه ثبت‌نام کردند که 974 از آنها واجد شرایط شناخته شدن و از این تعداد 52 نفر کارورز به 30 واحد تولیددی معرفی شدند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان این که توسعه کشور با کارهای جزیره‌ای ممکن نیست گفت: امروز پیشرفت کشور به کار بستگی دارد و اگر ما همه اهل کار شویم می توانیم به توسعه برسیم.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: کار اساس پیشرفت کشور است و باید اگر سرمایه‌گذاری و تولید در کشور انجام می‌شود در کشورهای دیگر هم قابل رقابت باشد نه اینکه خوردوی داخلی تولید شود و روی دست تولیدکننده‌ها به علت نداشتن کیفیت بماند و برای فروش آن مجبور به دادن وام شویم.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومی یعنی این که هم پیشرفت در آن باشد و هم در برابر مشکلات پیش آمده مقاوم باشد و در این اقتصاد است که می‌توان به پیشرفت و برداشتن گام‌های توسعه رسید.

امام جمعه گرگان افزود: پیشرفت‌های کشور در دوران تحریم مرهون زحمات کارگران است و برنامه افق 1404 که در چشم‌انداز توسعه کشور دیده جز با تلاش همگان از دولت و مجلس و مردم امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار