مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: روز سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری، آئین اختتامیه جشنواره هنری عکس بیماری‎های خاص با عنوان «من زندگی را دوست دارم» برگزار می‎شود.

13 اردیبهشت اختتامیه جشنواره ملی عکس بیماری‎های خاص در گلستان

علی نذیری اظهار کرد: در این مراسم علاوه بر مقامات ارشد استانی از جمله استاندار گلستان، مقاماتی از بنیاد بیماری‎های خاص کشور نیز حضور خواهند یافت.

 به گزارش گلستان24، وی خاطرنشان کرد: در پایان این جشنواره به 9 نفر از منتخبان جشنواره یاد شده علاوه بر لوح سپاس، جوایز نفیس مادی و معنوی و به 100 نفر از منتخبان مرحله اول ارزیابی تصاویر هنری نیز لوح تقدیر اهدا می‎شود.

*انتخاب 9 نفر به عنوان برترین‎های جشنواره هنری عکس بیماری‎های خاص

نذیری افزود: این جشنواره در چهار مرحله انجام پذیرفته که در مرحله اول، اطلاع‎رسانی، مرحله دوم دریافت آثار، مرحله سوم داوری و در مرحله چهارم نیز همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس بنیاد امور بیماری‎های خاص آئین اختتامیه و معرفی برندگان این رقابت هنری برگزار می‎شود.

وی با اشاره به شرکت عکاسان 31 استان در این جشنواره هنری اذعان کرد: طی مدت تعیین شده برای دریافت آثار عکاسی، یک هزار و 600 عکس از تعداد 630 عکاس دریافت شد که آمار قابل توجهی در این عرصه به شمار می‎رود.

 رئیس جشنواره ملی عکس بیماران خاص استان گلستان خاطرنشان کرد: با وجود داخلی بودن جشنواره، برخی از عکاسان دیگر کشور‎ها نیز تصاویر هنری خود را برای شرکت در این همایش هنری ارسال کرده بودند که در نوع خود برای متولیان جشنواره جالب بود.

نذیری با اشاره به آموزش عکاسی به بیماران خاص و عکاسان گلستانی اذعان کرد: طی این مدت از پائیز سال گذشته تاکنون بیش از 600 بیمار خاص به شکل تئوری و عملی توسط اساتید عکاسی دوره‎های فشرده آموزشی عکاسی را گذراندند.

*آموزش فشرده عکاسی به 600 بیمار خاص در گلستان

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‎های دبیرخانه این جشنواره، شناسایی و به کارگیری عکاسان و هنرمندانی است که در عرصه شناسایی بیماران خاص تلاش فراوانی به خرج داده‎اند و سعی خواهیم کرد تا از توانمندی آنان استفاده کنیم.

نذیری ادامه داد: یکی از برنامه‎های شاخص این دبیرخانه، آموزش بیماران خاص برای یادگیری عکاسی به زبان ساده در سراسر کشور خواهد بود تا از این طریق هر چه بیشتر و بهتر مشکلات بیماران خاص را به جامعه منعکس سازند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به برآیند ویژه و خاص این جشنواره هنری عکس یادآور شد: تصور نمی‎کردیم بیماران خاص اینگونه نسبت به هنر عکاسی واکنش مثبتی نشان دهند و حتی می‎توان گفت بهترین راه برای معرفی این بیماران، عشق به زندگی و مشکلات پیش‎روی آنان هنر عکاسی است.

نذیری متذکر شد: علاقه‎‎مندی بیماران خاص به عکاسی آنچنان ما را تحت تاثیر قرار داد که تصور می‎کنم برگزاری جشنواره‎هایی از این دست می‎تواند به عنوان یک برنامه مهم استانی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان از استاندار گلستان، ریاست بنیاد بیماری‎های خاص، مدیران ستادی استانداری، مسئولان دستگاه‎های اجرایی استان، سازمان‎های مردم نهاد در بحث بیماری‎های خاص، داوران، عوامل اجرایی و تمامی دست‎اندرکاران این جشنواره هنری تشکر و قدردانی به عمل آورد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار