اینفوگرافی؛

بعثت و فرود آمدن جبرییل در حرا، بازگشایی راه های آسمان به حریم بسته انسان است. خداوند، بانگ بیدار باش را از سر رحمت بیکران خود به صدا درآورده است. این سروش ایزدی بر بال جبرییل فرود آمد و از حنجره پاک محمد صلی الله علیه و آله بر زمین منتشر گردید.

 ویژه نامه مبعث رسول اکرم(ص)

گلستان 24؛ویژه نامه مبعث حضرت رسول اکرم ( ص ) را تقدیم میکند

ماجرای بعثت حضرت پیامبر، با نقل های متفاوتی روایت شده است. چه سخنی رساتر و شیرین تر از بیان امام هادی علیه السلام که می فرماید: «هنگامی که محمد صلی الله علیه و آله تجارت شام را ترک گفت، هر روز به کوه حرا می رفت و از فراز آن به آثار رحمت پروردگار می نگریست و از آنچه می دید، به یاد عظمت خدای آفریننده می افتاد و آن گاه با روشنی خاصی به عبادت خداوند مشغول می شد. چون به چهل سالگی رسید، خداوند، دل او را بهترین، روشن ترین و خاضع ترین دل ها یافت.

در آن لحظه ها، جبرئیل به سوی او آمد و بازوی او را گرفت و تکان داد و گفت: بخوان. گفت: چه بخوانم؟ جبرئیل گفت: ای محمد! بخوان به نام پروردگارت که آفرید. پس جبرئیل، رسالت خود را به انجام رسانید و به آسمان ها بالا رفت و محمد نیز از کوه فرود آمد.

در این هنگام، خداوند، کوه ها، صخره ها و سنگلاخ ها را به سخن آورد، به گونه ای که به هر کدام می رسید، ادای احترام می کردند و می گفتند: السلام علیک یا حبیبَ اللّه ، السلام علیک یا ولیَّ اللّه ، السلام علیک یا رسولَ اللّه».

 

اعمال شب و روز مبعث

شب مبعث، بسیار مبارک می باشد، در روایات آمده  که اجر عبادت شیعیان در این شب برابر است با اعمال شصت سال. این شب از لیلی متبرکه و در آن چند عمل است:

    غسل

    زیارت حضرت امیر المومنین که افضل اعمال این شب است

    خواندن دعایی که در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی در اعمال شب عید مبعث آمده است

اما برای روز بیست وهفتم رجب چند عمل است:

    غسل.

    روزه: که برابری می کند با روزه  هفتاد سال و یکی از چهار روزی است که در تمام سال برای روزه گرفتن امتیاز دارد.

    بسیار صلوات فرستادن بر پیامبر و آل ایشان.

    زیارت حضرت رسول و امیرالمؤمنین علیهماالسلام.

    خواندن ادعیه ای که در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی در اعمال روز مبعث آمده است.

منبع: مفاتیح الجنان

برای دریافت با کیفیت اصلی روی تصویر کلیک نمایید و یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

ویژه نامه مبعث

 

ارسال نظر

آخرین اخبار