تمام ابعاد زندگی در عصر ظهور دستخوش تحولی شگرف می شوند که از جمله این تحولات در حوزه مسائل اقتصادی رخ می دهد.

نحوه تقسیم اموال در دولت امام زمان(عج)
به گزارش گلستان24، به تصریح روایات در عصر ظهور مردم شرایطی را تجربه می کنند که پیش از آن برایشان حکم رویا را داشته است از این رو است که از عصر ظهور به آرمان شهر بشر تعبیر می شود
 
پیامبر خدا (ص) می فرمایند: «در میان امت من، مهدى قیام مى کند و پنج، یا هفت، یا نُه [سال] زندگى مى کند. مرد است که نزدش مى آید و مى گوید: اى مهدى! به من عطا کن، به من عطا کن، و آن حضرت لباس او را تا جایى که بتواند بِبَرد [از مال] پُر مى کند.»
 
و نیز فرموده اند: «در آخرالزمان خلیفه اى خواهد آمد که مال را، بى شماره، تقسیم مى کند.»
 
همچنین، از پیامبر اکرم (ص) است که فرمودند: «او زمین را، همچنان که آکنده از ستم و بیداد شده، از عدل و داد مى آکند. نه آسمان از فرو ریختن برکاتش دریغ مى ورزد و نه زمین از رویاندن گیاهانش.»
 
امیرمومنان علی (ع) درباره ویژگی های عصر ظهور می فرمایند: «اگر قائم ما قیام کند، آسمان برکت هاى خود را فرو مى ریزد و زمین گیاهانش را مى رویاند و کینه و دشمنى از دل هاى بندگان رخت برمى بندد و درندگان و چرندگان با هم مى سازند، تا آنجا که زنِ زیور (/زنبیل) به سر، عراق را تا شام مى پیماید و جز بر سبزه ها گام نمى نهد و هیچ درنده اى آشفته و هراسانش نمى کند.»
 
علاوه بر این، امام علی (ع) فرموده اند: «خواسته ها را پیرو هدایت مى نماید پس از آن که هدایت را پیرو خواسته ها کردند و رأى را تابع قرآن مى کند پس از آن که قرآن را تابع رأى خود کردند ... زمین ، پاره هاى جگر خود (گنجینه هایش) را براى او برون مى اندازد و کلیدهاى خویش را تسلیم او مى کند. پس، او روش عادلانه را به شما نشان مى دهد و کالبد بى جان کتاب و سنّت را جان [دوباره] مى بخشد.»
 
همچنین، امام سجاد (ع) می فرمایند: «زمانى که قائم ما قیام کند، خداوند آفت را از شیعیان ما مى زداید و دل هاى آنان را چون پاره هاى آهن [سخت و تزلزل ناپذیر] مى کند و هر مرد آنان را قدرت چهل مرد مى دهد. آنان فرمانروا و سالار جهان خواهند بود.»
 
منابع:
کنزالعمال
نهج البلاغه
بحارالانوار
 
 

منبع: شبستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار