جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر با حضور اهالی و علاقه مندان هنرهای نمایشی گلستان در گنبدکاووس برگزار شد.

جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر در گنبدکاووس برگزار شد + گزارش تصویری

به گزارش گلستان24،حال و هوای این روزهای تئاتر در گنبدکاووس نشانی از پیشینه‌ی درخشان آن در دهه ۵۰ و ۶۰ با حضور نام‌هایی چون منوچهر آذر ندارد. اما وزیدن نسیم خوش اردی‌بهشت و جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر در مهد هنر نمایشی شمال ایران، نوید حال و روزی خوش‌تر و بازگشت به دوران اوج را در دل اهالی و دلسوزان این رشته‌ی هنری زنده کرد.

 روز جهانی تئاتر

جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر با عنوان “اردی‌بهشت تئاتر” روز چهارشنبه با حضور اهالی هنرهای نمایشی استان گلستان در دو بخش در گنبدکاووس برگزار شد.

علاقه مندان به تئاتر ابتدا در محوطه میراث جهانی برج قابوس اجرای میدانی اسفندیار قرنجیک و لیلا صمدی دو هنرمند گنبدی را به نظاره نشستند. همچنین گروه نوجوانان به اجرای متفاوت و تلفیقی ذکر خنجر با موسیقی پرداختند.

مراسم رسمی بزرگداشت این روز با حضور دکتر محمد عارف استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر کشور به عنوان مهمان ویژه، محمد حمیدی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس، علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان و بسیاری از چهره‌ها و پیشکسوتان هنرهای نمایشی گلستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد برگزار شد.

بزرگداشت-روز-جهانی-تئاتر-گنبد-(37)

تئاتر تاثیرگذارترین هنر است / هنرتان را پاسدار ارزش‌های اسلامی و سنت‌های بومی قرار دهید

حمیدی به کارگیری زبان هنر را در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی ضروری دانست و گفت: امروز فرهنگ و خرده فرهنگ‌های جامعه‌ی ما در معرض بمباران همه جانبه و تهاجم قرار گرفته است.

فرماندار گنبد ضرورت حضور هنر و هنرمند را برای حفظ سلامت جامعه یادآوری کرد و افزود: تئاتر به واسطه ارتباط مستقیم مخاطب و درگیر شدن حواس او، در میان هنرها تاثیرگذارترین است.

وی با مخاطب قرار دادن اهالی تئاتر گلستان تاکید کرد: هنر تئاتر ما با طلایه داری شما باید ارزش‌های اسلامی و سنت‌های بومی و محلی را زنده نگه دارد.

اهالی فرهنگ و هنر رهبران فکر جامعه هستند / هنرتان را برای خدا به کار بندید

همچنین حجت الاسلام والمسلمین فضیلت از اهالی فرهنگ و هنر با عنوان رهبران فکر و اندیشه‌ی جامعه یاد کرد و گفت: رهبر زمانی می‌تواند جامعه را به مقصد مطلوب برساند که با خدا، برای خدا و به سوی خدا کار کند.

وی ریشه بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف را غفلت از خدا دانست و همه را به رعایت این اصل دعوت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از تشکیل انجمن‌های هنری را بهره گیری از نظرات اهالی فرهنگ و هنر بیان کرد و ادامه داد: ۹ مجموعه فرهنگی و هنری در قالب برون سپاری در آینده نزدیک به اصحاب فرهنگ و هنر استان واگذار می‌شود.

بزرگداشت-روز-جهانی-تئاتر-گنبد (28)

تقدیر از ۵۰ هنرمند گلستانی / چهره نگاری مرحوم “حمید سمندریان”

مرور پیشینه‌ی هنرهای نمایشی در گلستان، رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر منطقه‌ای در گنبدکاووس و تجلیل و تقدیر از ۵۰ چهره‌ی برتر هنرهای نمایشی گلستان و گنبدکاووس از جمله برنامه‌های این جشن بود.

عباس بیژنی (تجلیل پیشکسوت تئاتر)، حمید کامرانی، علی نجاری و زهرا قویدل (تقدیر ویژه) و میثم شکیبافر، روح الله قربانی، سیدعلی فخرحسینی، مالک کوهستانی، عبدالقادر نظری، محسن خمّری، رسول جعفری، پژمان فردین، امید یارمحمدی و عطاجان طیب، هنرمندان گنبدی بودند که تقدیر شدند.

همچنین در پایان از تابلوی نقاشی کریم فزونی که در طول برگزاری مراسم به چهره نگاری مرحوم حمید سمندریان پرداخته بود، رونمایی شد.

منبع: سلام گنبد

ارسال نظر

آخرین اخبار