شهرداری گرگان گفت: 12 تقاطع زیرگذر و روگذر در برنامه چهار ساله راهبردی شهر گرگان برنامه‌ریزی شده است.

اجرای 12 تقاطع زیرگذر و روگذر در برنامه 4 ساله شهرداری گرگان

به گزارش گلستان 24، حسین صادقلو  با بیان اینکه 12 تقاطع زیرگذر و روگذر در برنامه چهارساله راهبردی شهر گرگان برنامه‌ریزی شده، اظهار داشت: گلشهر و بهارستان تقاطع‌های بعدی هستند که شهرداری به دنبال اجرای زیرساخت‌های آن است اما تقاطع گلشهر با مشکلات در خصوص مالکیتش مراجعه شده و شورای اسلامی شهر گرگان به دنبال حل این مشکلات است.

پارک بانوان و پروژه پارکینگ عدالت 17 در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

وی تصریح کرد: پروژه‌های بسیار زیادی را امسال در سطح شهر شروع کردیم به طوری که در برخی از خیابان‌ها بیش از 10 پروژه در حال اجرایی است که هر یک سختی و تجهیزات عمرانی خاص خود را می‌خواهد اما پارک بانوان  و پروژه پارکینگ عدالت 17، تعداد زیادی از پارک‌های محلی و پروژه‌های روتینی که در شهرداری برنامه‌ریزی می‌شود را به طور خاص در دهه فجر افتتاح خواهیم کرد.

شهردار گرگان ادامه داد: از یک ماه پیش با نهضت درختکاری که در جای جای شهر گرگان دیده می‌شود یک هجمه بزرگی برای درختکاری و فضای سبز ایجاد کردیم و همچنین با ایجاد فضا‌های سبز و پارک‌های محلی و زیباسازی و آرایش شهری، گرگان را برای ایام مبارک دهه فجر و عید آماده کرده‌ایم.

شهرداری گرگان در خصوص تامین منابع مالی این پروژه‌ها گفت: در حال حاضر شرایط کشور در وضعیت اقتصادی بدی قرار دارد و رکود بازار بسیار آزاردهنده است اما از آنجا که ما به مردم قول داده‌ایم و بودجه 200 میلیارد تومانی نوشته‌ایم پروژه‌های مختلفی را آغاز کردیم و تا این نقطه شرایط خوبی را در شهرداری داشته‌ایم و امید بر این داریم  که با راهکار‌های اجرایی برای وصولیات شهرداری نه تنها بودجه 200 میلیارد تومانی را تامین کنیم بلکه از این مبلغ نیز پا را فراتر بگذاریم.

تخفیف 25 درصدی عوارض ساختمانی و جایزه خوش حسابی برای شهروندان

وی به تخفیف 25 درصدی عوارض شهرداری اشاره کرد و بیان داشت: کسانی که تمام عوارض ساختمانی خود پرداخت کنند از یک تخفیف 25 درصدی بهره‎مند می‌شوند و همچنین جایزه خوش حسابی برای شهروندان که عوارض خود را زودتر پرداخت کنند در نظر گرفته شده است.

صادقلو گفت: مردم گرگان برای عمران و آبادانی همیشه حمایت‌های خود را با پرداخت به موقع عوارض و حمایت‌های مکتوب به مسئولان نسبت به شهرداری نشان داده‌اند.

با پروژه‎های تله‌کابین و نهارخوران آبروی شهرداری را بر می‌گردانیم

این مسئول با بیان اینکه پروژه‎های نهارخوران مغفول واقع شده است، اضافه کرد: چند پروژه شهرداری در گذشته در نهارخوران به شکست مواجه شده و این شکست‌ها کام مردم گرگان را تلخ کرده است.

شهردار گرگان با بیان اینکه از 10 سال قبل قرار داد هتل نهارخوران انعقاد شده، افزود: این قرارداد مشکلات حقوقی داشت و از چند ماه گذشته این قرار داد ابطال شد اما به همت شهرداری و شورای شهر گرگان مشکلات آن پیگیری شده تا جایی که  عرصه واگذاری این پروژه با مالکیت برای سرمایه‎گذاری در حال حاضر فراهم است.

صادقلو ادامه داد: در خصوص تله کابین هزینه‌های متعارف و غیر قابل قبولی صورت گرفته اما این پروژه بر اساس مشکلات حقوقی باطل شده و امیدواریم با قرارداد‌های جدید هتل نهارخوران و تله‎کابین آبروی شهرداری و شورای شهر را بر گردانیم.

وی از افزایش منطقه سه شهری در گرگان خبر داد و گفت: منطقه سه در خیابان استرآبادی در منطقه دو جدید مستقر خواهد شد و همچنین برای افزایش بهره‌گیری از تسهیلات دولت و بودجه کشوری در شهر گرگان به دنبال افزایش رتبه شهر گرگان از 10 به 11 هستیم که جلسات مقدماتی آن در وزارت کشور انجام شده است.

قطار شهری جمع‎بندی ما برای جاب‌ جایی با انبوه‌برها است

صادقلو به پروژه‎های کاهش  ترافیک در شهر گرگان اشاره کرد و گفت: یک اقدام خوبی که در این راستا صورت گرفته هوشمند سازی چهار راه‌ها است که که از ازدیاد خودرو در پشت ‌چهار راه‌ها جلوگیری می‌کند و دومی پروژه بزرگی که از اول سال برای رفع کاهش ترافیک اندیشیده شد جابجایی با انبوه‌برهای بود که در استانداری موضوعاتی چون منو ریل، مترو و قطار شهری مطرح شد و جمع‎بندی‌های ما به قطار شهری رسید و لذا از شرکت چینی که در تبریز پروژه‌ای را اجرا می‌کرد دعوت کردیم که کتابچه مطالعاتی این طرح را بنویسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار