آیت الله سبحانی در درس خارج اصول مطرح کرد

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هوی و هوس بدترین شیطان است، گفت: بدترین جنبده زمین آن کسی است که عقل خود را به هوی و هوس می دهد و با یک بمب اتم مردم را به خاک و خون می کشاند.

تساوی ارزش انسان با عقل/هوی و هوس بدترین شیطان

به گزارش گلستان 24، آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول که در شبستان سوم مسجد اعظم برگرا شد با اشاره به اینکه عقل به دو نوع بوده و امتیاز انسان به عقل اوست اظهارداشت: آیت الله بروجردی در حرمت الکل  اینگونه فرمودند که عقل امتیاز انسان است و الکل از بین برنده آن است و به همین دلیل شرب الکل حرام است.


استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه درجات انسان با عقل او مساوی است افزود: عقل به قدری شریف است که خدا به آن سوگند یاد می کند، اما این عقل در صورتی راهنما است که آمر باشد نه مامور، اگر عقل مامور هوی و هوس شد مسخر او می شویم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هوی و هوس بدترین شیطان است تصریح کرد: بدترین جنبده زمین آن کسی است که عقل خود را به هوی و هوس می دهد و با یک بمب اتم مردم را به خاک و خون می کشاند.

وی با اشاره به میلاد با سعادت امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه گفت: این اعیاد نمونه هایی برای زندگی هستند اما در مورد امام حسین(ع) آمده است که اسلام به وسیله حضرت محمد (ص) حادث شد اما امام حسین (ع) شخصی است که این بنا را حفظ کرد.

آیت الله سبحانی خاطر نشان کرد: المنار با اینکه گرایش های ضد شیعی دارد در مورد امام حسین (ع) می گوید ایشان زمانی که دید اسلام در خطر است علیه حکومت قیام کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام سجاد (ع) گفت: متاسفانه برخی از ما خیال می کنیم ایشان فقط دعا می خواند و بس! اما مسئله دعا نیست ایشان در این ادعیه معارف را می گویند و بسیاری از معارف ما در صحیفه سجادیه و کاظمیه است و این ادعیه مطالبی دارند که بشر با عقل ناقص خود به آن نمی رسد.

منبع: قم نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار