جبهه مردمی مقابله با فساد در فضای مجازی وارد فضای تلگرام شد

پس از شناسایی در اولین اقدام سعی می کنیم ضمن اخطار به فرد شناسایی شده که غالبا مدیر چندین کانال اصلی است اطلاعات اولیه ای از وی را منتشر کنیم طبق اخلاق اسلامی سعی میکنیم اطلاعات وی تا حد امکان مخفی بماند و آبرویش حفظ شود اگر نتیجه نداد دو اقدام عمده صورت می پذیرد

رصد دقیق کانال های تلگرامی با محتوای نامناسب/نحوه فعالیت جبهه مردمی چگونه است؟

پس از حضور فعال در ایستاگرام

جبهه مردمی مقابله با فساد در فضای مجازی وارد فضای تلگرام شد/رصد دقیق کانال های تلگرامی با محتوای نامناسب/نحوه فعالیت جبهه مردمی چگونه است؟

به گزارش گلستان24، پس از اعلام موجودیت جبهه مبارزه با فساد در فضای مجازی و پیوستن استان های مختلف کشور به این جبهه و اعلام آمادگی برای مبارزه با فساد در فضای مجازی این جریان اقدام به انتشار 5000 شماره تلفن از افرادی را نمود که در اینستاگرام اقدام به اداره صفحات غیر اخلاقی می نمودند.

 فساد فضای مجازی

در کانال تلگرامی جبهه مردم یمبارزه با فساد در فضای مجازی در مورد 5000 شماره تلفن آمده است: با توجه به مراحل امر به معروف و نهی از منکر فعلا با پوشاندن چند شماره منتشر شده است. با ما همراه باشید در آینده در صورت ادامه روند تمامی اطلاعات این افراد را منتشر خواهیم کرد تا بدانند که شبکه های اجتماعی بستری امن برای فعالیت های غیر اخلاقی نیست.

هرچند که این 5000 شماره تلفن همراه به معنی 5000 نفر نیست و خیلی از این افراد با چندین شماره و نام کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشغول فعالیت هستند بنابراین تعداد واقعی این افراد تقریبا کمتر از 3000 نفر است.

لازم به ذکر است این جبهه مردمی ظاهرا درصدد ورود گسترده به فضای شبکه پیام رسان تلگرام و اجرای عملیات هایی نظیر اینستاگرام در این شبکه در کل کشور می باشد. به این سبک که جریان های استانی که به این جبهه پیوسته اند در کل کشور به رصد دقیق تلگرام مشغول هستند و کانال های با محتوای نامناسب را شناسایی و مراحل برخورد مردمی را طی خواهند کرد.

در پست جدید کانال تلگرامی جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی آمده است:

بیاید همگی در ثواب پاک کردن فضای مجازی شریک شویم.میخواهیم در فضای بهتری تنفس کنیم

 با شکست فیلترینگ هوشمند اینستاگرام، گروهی از جوانان دغدغه‌مند، هم‌زمان در چند استان کشور جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی را تشکیل داده‌اند و اعلام کرده‌اند دیگر فضای مجازی برای مفسدین امن نخواهد بود.

آنها با رصد دقیق و شناسایی با کاربرانی که در اینستاگرام اشاعه‌ فحشا می‌دهند در اولین قدم با شناسایی ۵۰۰۰ کاربر مفسد و ارسال پیامک هشدار به آنان٬ بخشی از شماره موبایل این مفسدین را در mofsedin.info منتشر کردند تا نقابی که مدت‌ها پشت آن پنهان بوده‌اند کنار زده شود و دستگاه‌های مسئول راحت‌تر بتوانند کاری کنند.

از این پس عزیزان اگر کانال نامطلوبی در تلگرام مشاهده کردید از طریق کانال Antifesad@ با ما در میان بگذارید.

در کانال تلگرامی این جبهه مردمی در توضیح فرآیند عملکرد  جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی آمده است:

در ابتدا به دو صورت رصد اتوماتیک به وسیله خزشگر و یا رصد مردمی بر پایه گزارشات شما عزیزان کانال های اشاعه دهنده ی فساد شناسایی می شوند

سپس این کانال ها به دقت مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته و رابطه ی بین آنها مشخص می شود

جالب است که بدانید با توجه به اطلاعاتی که بدست آمده است 80 درصد محتوای غیر اخلاقی فضای تلگرام توسط عده ای کمتر از 1000 نفر (سرشاخه های اصلی) تولید می شود و برای اولین بار از سایت های غیر اخلاقی وارد فضای تلگرام فارسی می شود و سپس در کانالهای بسیاری که این افراد راه انداخته اند به صورت انبوه منتشر می شود. سرشاخه ها اغلب با هدف کسب درآمد، جوانان و نوجوانان ایران عزیز ما را معتاد محتوای شهوت انگیز خود می کنند و در ازای تعداد فالوور بالاتر در کانالهای متعددشان از محل تبلیغات و فروش کانال درآمدهای کلان بدست می آورند. (برخی به صورت روزانه بالای 1 میلیون تومان از این روش درآمد دارند)

مفسدین در فضای مجازی

اغلب افرادی که از اینجا به بعد وارد چرخه ی این محتوای غیر اخلاقی می شوند فریب خورده اند و قطعا با تذکر به خود آمده و از چرخه ی انتشار و این بازی کثیف خارج خواهند شد

اصلی ترین عاملی که باعث شده است این سرشاخه ها به صورت آزادانه فعالیت کنند عدم احساس نا امنی در این فضاست آنها آن چنان این فضا را برای خود امن دیده اند که ابایی از فعالیتهای تجاری ندارند.

اما زین پس با کمک شما عزیزان دیگر این فضا برایشان امن نخواهد بود

پس از شناسایی در اولین اقدام سعی می کنیم ضمن اخطار به فرد شناسایی شده که غالبا مدیر چندین کانال اصلی است اطلاعات اولیه ای از وی را منتشر کنیم طبق اخلاق اسلامی سعی میکنیم اطلاعات وی تا حد امکان مخفی بماند و آبرویش حفظ شود اگر نتیجه نداد دو اقدام عمده صورت می پذیرد:

اولا اطلاعات کامل وی به عنوان کسی که مردم را به فساد دعوت می کند منتشر شده و ثانیا کانالهای وی از دسترس خارج می شود همانطور که تا کنون بیش از 50 کانال پر بازدید غیر اخلاقی در این چند هفته از دسترس خارج شد (آخرین نمونه کانال عسلی با بیش از 250 هزار فالوور). طبیعتا حق شکایت به مراجع ذی صلاح و ارائه مستندات برای محاکمه ی این افراد توسط این جبهه محفوظ است.

نمونه ای از فعالیت ها

شناسایی مفسدین تلگرام درکرمان

شناسایی مشخصات و اطلاعات کامل عوامل گرداننده چندین کانال مستهجن در تلگرام توسط دلاوران جبهه مقابله با فساد در فضای مجازی استان کرمان.در گام اول بخشی از نام و شماره حساب بانکی یکی از گردانندگان افشا می گردد. در صورتی که بعد از یک هفته کانال ها تعطیل نشود مرحله بعدی اقدام صورت خواهد گرفت.

محمد ف.......ی شماره کارت بانکی 0832-****-3379-**61

 

شناسایی اپلیکیشن های غیر مجاز در کافه بازار

تعداد زیادی اپلیکیشن غیر مجاز و خارج از عرف و اخلاق در اپ استور کافه بازار شناسایی شده است که نیروهای خودجوش و مردمی پیوسته به جبهه مقابله با فساد در فضای مجازی در حال تذکر به ارائه دهندگان و مسئولین کافه بازار میباشند.امیدواریم در همین مرحله نسبت به حذف و اصلاح اقدام نمایند تا احتیاجی به اقدامات بعدی نباشد.

شناسایی کانال غیر اخلاقی خندوانه

ادمین کانال غیر اخلاقی خندونه! شامل تصاویر غیر اخلاقی! که برای فعالیت راحت تر کانال را خصوصی کرده است و بیش از ۶٠ هزار عضو دارد.

از آنجایی که با جستجوی نام کانال نمی توانید به آن برسید نام آورده ایم.نام مدیر نگین (مستعار است)نام اصلی ( مهدی ا...ی)

شماره کارت (6037……..72244) از روی شماره ی کارت بانکی کل اطلاعات این افراد قابل دستیابی است.

نحوه همکاری با جبهه مردمی مقابله با فساد در فضای مجازی

جبهه مقابله با فساد در فضای مجازی از عموم هموطنان عزیز که مایلند به نحوی با این جبهه همکاری نموده ( شناسایی،گزارش،از دسترس خارج نمودن و...صفحات در شبکه های اجتماعی،،سایتها،اپلیکیشن ها و بازی های مستهجن و مفسده انگیز) و گامی در جهت سالم نمودن فضای مجازی جهت امنیت روانی و اخلاقی فرزندان این سرزمین بردارند دعوت به همکاری می نماید. لطفا با @antifesad_admin تماس بگیرید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار