واکنش کاربران ایرانی به ثبت «زابل» به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان

در پی ثبت زابل به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان کاربران ایرانی با راه اندازی هشتگ «#زابل_را_نجات_دهیم» و «#هموطنم_هوا_ندارد» خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان ذی‌ربط به وضعیت بهداشتی هموطنان این منطقه از کشور شدند.

آقای‌رئیس‌جمهور!صدای ما را از آلوده‌ترین‌شهرجهان‌می‌شنوید+عکس

به گزارش گلستان24،بتازگی بر اساس گزارشی که از سوی سازمان بهداشت جهانی  منتشر شد، شهر زابل ایران به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان ثبت شد، زابل شهری که در آن مردم ماه‌ها از وجود طوفان‌های غباری در تابستان رنج می‌برند.

در این میان کاربران ایرانی با راه اندازی هشتگ «#زابل_را_نجات_دهیم» و «#هموطنم_هوا_ندارد» خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان ذی‌ربط به وضعیت بهداشتی هموطنان این منطقه از کشور شدند.

علاقمندان برای پیوستن به کمپین حمایت از مردم مظلوم زابل در مقابل آلودگی‌های زیست محیطی می‌توانند با انتشار تصاویر و عکس‌نوشت‌ها در شبکه‌های اجتماعی درخواست خود از مسئولان ذی‌ربط را برای مواجهه و رفع این معضل مطرح کنند.

در ادامه بخشی از واکنش‌های مردم ایران نسبت به لقب گرفتن شهر زابل به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان، می‌آید:

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000491/nf00491164-1.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000491/nf00491164-2.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000491/nf00491164-3.jpg

 

به گزارش فارس، بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی که پنج‌شنبه 23 اردیبهشت منتشر شد، شهر زابل ایران آلوده‌ترین شهر جهان ثبت شده است که در آن مردم ماه‌ها از وجود طوفان‌های غباری در تابستان رنج می‌برند.

همچنین این گزارش تاکید کرده است که 4 شهر آلوده دیگر در هند هستند که اسامی آنها به ترتیب گوالیور، الله‌آباد، پاتنا و رایفور است.

این گزارش تصریح کرده است که وجود ذرات معلق و هوای آلوده باعث سرطان ریه، مشکلات تنفسی و بیماری‌ها قلبی و ریوی می‌شود و نیز حملات قلبی که به سرعت کشنده هستند را با خود همراه خواهد داشت.

گزارش سازمان بهداشت تصریح می‌کند بیش از 7 میلیون مرگ زودرس که سالانه در جهان اتفاق می‌افتد به خاطر آلودگی هوا  است.

منبع:جهان نیوز

ارسال نظر

  • سعید از علی آباد
    0

    سلام شمایی که اینقدر خوب خبرهای بد را به ما می رسانید لطفا راه درمان هم در سایت تون قرار بدید و واقعا برای همه روشن کنید که علت چیست چرا ایران باید رو به این وضعیت برود چرا موضوع ریزگردها حل نمیشود به شما پیشنهاد میکنم از پرفسور ساروی و دکتر کردوانی کمک بگیرید اینها خیلی ادمهای متواضع هستن با جان و دل به شما کمک میکنند پرفسور ساروی استاد دانشگاه ساری است و پرفسور کردوانی

آخرین اخبار