رئیس گروه‌های خاص معاونت بهداشتی و درمانی بنیاد شهید گفت: امسال ۳ طرح ویژه بهداشتی و درمانی برای جانبازان در کشور اجرا می‌شود.

۳ طرح ویژه بهداشتی و درمانی برای جانبازان در گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان24، امیر کریمی صبح امروز در حاشیه اجرای طرح ارزیابی سلامت جانبازان در استان گلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای 3 طرح ویژه بهداشتی و درمانی برای جانبازان اظهار داشت: طرح غربالگری سرطان جانبازان، طرح تشنج  جانبازان و طرح استئو اینتگراشن(طرح یکپارچگی پروتز با اندام) از طرح‌های درمانی ویژه جانبازان در سال جاری در کشور است.

وی افزود: در کشور 5 هزار قطع عضو داریم که در مرحله نخست 5 درصد این افراد را شامل می‌شود و برای اجرای این طرح 2 سال کار تحقیقاتی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است.

رئیس گروه های خاص معاونت بهداشتی و درمانی بنیاد شهید تصریح کرد: امسال با اعزام یک گروه آموزشی به کشور سوئیس این طرح یکپارچگی پروتز با اندام را آغاز خواهیم کرد.

کریمی گفت: در این طرح تیتانیوم را به استخوان وصل می‌کنیم و جزوی از اعضای بدن جانباز می‌شود و جانباز دیگر نیازی به بازو بسته کردن ندارد اما اکنون به این صورت نبوده و مشکلات فراوانی را برای جانبازان به وجود می‌آورد.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح امسال پس از کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا، سوئیس و استرالیا، ایران توانسته این طرح را اجرایی کند و حتی می‌تواند به کشورهای همسایه نیز خدمات ارائه دهد.

رئیس گروه های خاص معاونت بهداشتی و درمانی بنیاد شهید اظهار داشت: طرح ارزیابی سلامت هم که شامل 15 هزار جانباز در کشور می‌شود پس از استان گلستان در استان مازندران مرحله دوم اجرا خواهد شد.

کریمی گفت: طرح ارزیابی سلامت تا پایان سال در 5 استان دیگر نیز اجرائی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار