به نظر می‌رسد دلیل سکوت جریان تکفیری وابسته به استکبار جهانی برنامه ریزی برخی از سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ای جهت معرفی کردن رژیم صهیونیستی به عنوان عامل به شهادت رساندن فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان برای بازگشایی جبهه‌ای جدیدی علیه مقاومت اسلامی می‌باشد؛ به طوری که با درگیر کردن حزب‌الله لبنان در جنگی دیگر که طرف مقابل آن نه گروه‌های تکفیری بلکه رژیم صهیونیستی باشد ضربات بیشتری را به مقاومت وارد کنند؛ طرحی که با توجه به بیانیه هوشمندانه حزب‌الله لبنان تاحد ممکن به شکست انجامید.

جزئیات شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان شهید بدرالدین
طی روزهای گذشته خبر شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در سوریه منتشر شد و مقاومت اسلامی  نیز با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را تائید کرد.
 
به گزارش گلستان 24، در ارتباط با شهادت مصطفی بدرالدین نکات و ابهاماتی وجود دارد که نمی‌توان از آن به راحتی عبور کرد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:
 
 
 
 
الف: در حالی که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی شهادت فرمانده حزب‌الله را به رژیم صهیونیستی و موساد نسبت می‌دادند، مقاومت اسلامی در بیانیه خود این موضوع را رد کرد و شهادت فرمانده خود را کار تکفیری‌ها نامیده است. در بخشی از بیانیه حزب‌الله آمده است: انفجاری که به شهادت «سید ذوالفقار» منجر شد، به وسیله توپخانه تروریست‌های تکفیری بوده است.
 
گفتنی است که نحوه عملکرد حزب‌الله لبنان در این مسئله و معرفی کردن عامل اصلی به شهادت رساندن «سید ذوالفقار»، آن هم درحالی که بیش‌تر نگاه‌ها به سمت رژیم صهیونیستی بود حکایت از صداقت مقاومت اسلامی دارد که از زمان تاسیس همواره در آن وجود داشته است.
 
ب: در ارتباط با علت عملیات به شهادت رساندن فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در زمان فعلی و در بحبوحه جنگ سوریه اولین دلیلی که به ذهن می‌رسد تضعیف مقاومت اسلامی از طریق ترور فرماندهان بلندپایه و با تجربه آن است؛ این موضوع با توجه به جایگاه شهید مصطفی بدرالدین در حزب الله لبنان کاملاً عقلانی و بدیهی به نظر می‌رسد.
 
در همین راستا نیویورک تایمز نیز به شهادت رسیدن شهید بدرالدین را بزرگترین ضربه ( the greatest blow) به حزب الله لبنان پس از ترور عماد مغنیه قلمداد کرد.
 
گفتنی است مصطفی بدرالدین امین معروف به فواد صعب، برادر همسر عماد مغنیه بود و رسانه‌های اسرائیلی از وی تحت عنوان جانشین حاج عماد مغنیه فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان ایجاد می‌کردند که بعد از شهادت ایشان در سال 2008 در دمشق ، فرماندهی نظامی نیروهای مقاومت لبنان را در اختیار گرفته بود. ایشان یکی از اعضای شورای مرکزی حزب‌الله لبنان بود. 
 
 
اما آن‌چه این مسئله را قابل تامل‌تر می‌کند آن است تاکنون هیچ گروهی از مخالفان دولت سوریه  حاضر به پذیرش مسئولیت این حمله نشده‌اند که برخلاف رویه‌های گذشته است؛ به نظر می‌رسد دلیل سکوت جریان تکفیری وابسته به استکبار جهانی برنامه ریزی برخی از سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ای جهت معرفی کردن رژیم صهیونیستی به عنوان عامل به شهادت رساندن فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان برای بازگشایی جبهه‌ای جدیدی علیه مقاومت اسلامی می‌باشد؛ به طوری که با درگیر کردن حزب‌الله لبنان در جنگی دیگر که طرف مقابل آن نه گروه‌های تکفیری بلکه رژیم صهیونیستی باشد ضربات بیشتری را به مقاومت وارد کنند؛ طرحی که با توجه به بیانیه هوشمندانه حزب‌الله لبنان تاحد ممکن به شکست انجامید. 
 
 
 
عده‌ای دیگر نیز با متهم کردن فرمانده ارشد حزب الله لبنان به دست داشتن در ترور رفیق حریری معتقد هستند که شهادت مصطفی بدرالدین به علت اختلافات درونی و تصفیه حساب‌های درونی بوده است؛ این ظن نیز بسیار از دور از ذهن به نظر می‌رسد چرا که اولاً دست داشتن حزب‌الله لبنان در ترور رفیق حریری فقط و فقط ادعای مقامات غربی و آمریکایی بوده است و هیچ گاه نمی‌توان آن را پذیرفت؛ از طرف دیگر نیز حدود یازده سال از ترور رفیق حریری می‌گذرد و اگر افرادی برای خون‌خواهی وی قصد مقابله مثل را داشته‌اند باید مدت‌ها قبل اقدام می‌کردند نه پس از گذشت بیش از یک دهه!
 
ج: پس از به شهادت رسیدن سید عباس موسوی دبیرکل سابق لبنان سید حسن نصرالله به دبیر کلی این حزب انتخاب شد که مدیریت وی بر مقاومت اسلامی لبنان تاکنون مثال‌زدنی بوده است و در مواردی متعددی به پیروزهای بی‌نظیر حزب‌الله لبنان در عرصه‌های مختلف انجامیده است.پس از شهادت عماد مغنیه فرمانده مطرح حزب الله نیز مصطفی بدرالدین جایگزین او شد که با اقدامات خود رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش درمانده ساخت. با این تفاسیر باید گفت که با شهادت «سید ذوالفقار» و برخلاف تمام تبلیغاتی که رسانه‌های استکباری مبنی بر ضعف حزب‌الله لبنان می‌کنند، مقاومت اسلامی با تجدید قوا و استفاده از نیروهای جوان‌تر خود بسیار قوی‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه خواهد داد.
 
د: قابل ذکر است بنا به گزارش خبرنگار رجانیوز، محل استقرار شهید مصطفی بدرالدین، مورد اصابت سه گلوله خمپاره 120 قرار گرفته که ترکش یکی از این خمپاره به گوشه سر شهید بدرالدین اصابت کرده است. شهید بدرالدین در روز شهادت اش در همین مقر با سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس دیدار داشته است. غیر از شهید بدرالدین، فرد دیگری در این خمپاره پرانی کور زخمی یا شهید نشده است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار