تیم عملیاتی به سرپرستی یوسی کوهن انجام گرفته است؛ این تیم عملیاتی وظیفه ترور نیروهای مقاومت را برعهده دارد و ارتباطاتی با بقایای نیروهای نفوذی هیثم محمد شوربه مسئول واحد عملیات خارجی حزب‌الله که با موساد همکاری می‌کرد، انجام گرفته است.

نفوذی های درون حزب الله لبنان عامل سمیر قنطار

 به گزارش گلستان24، شهید سمیر قنطار معروف به امیرالاسرا لبنان به آرزوی خود که شهادت در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی رسید؛ تحلیل نحوه شهادت سمیر قنطار را باید از منظر نیروی «نمادین» حزب الله لبنان بررسی کرد زیرا سمیر قنطار با وجود اینکه از مبارزین حرفه ای در دوران جوانی بوده است پس از گذراندن سالیان طولانی در زندان های رژیم اشغالگر قدس توان اولیه خود را به عنوان چریک تمام عیار از دست داده است بنابراین وی «نمادی» از شکست صهیونیست ها محسوب می شود تا فردی برجسته نظامی مانند عماد مغنیه و حسان اللقیس زیرا آزادسازی وی در جریان عملیات رضوان صورت گرفت که برای اسرائیل تحقیر آمیز بود. چرا که اسرائیل تا آن زمان از آزادی وی امتناع کرده بود، اما این بار مجبور شد او را به همراه 4 نفر دیگر با دو جنازه صهیونیستی مبادله کند به همین دلیل نیروهای امنیتی موساد او را رصد می کردند به نحوی که یدیعوت آحرونوت پرشمارگان‌ترین روزنامه در سرزمین‌های اشغالی در مورد تمرکز تیم های اطلاعاتی این رژیم بر فعالیت های سمیر قنطار نوشت: «اسرائیل و غرب او را به مثابه یک بمب ساعتی زیر نظر داشتند»

نفوذی ها

براساس پیگیری های خبرنگار پارس از منابع مطلع ترور سمیر قنطار توسط تیم عملیاتی به سرپرستی یوسی کوهن انجام گرفته است؛ این تیم عملیاتی وظیفه ترور نیروهای مقاومت را برعهده دارد و ارتباطاتی با بقایای نیروهای نفوذی هیثم محمد شوربه مسئول واحد عملیات خارجی حزب‌الله که با موساد همکاری می‌کرد، انجام گرفته است.

گفتنی است پایگاه خبری النشره خبر دستگیری شوربه را به عنوان ضربه‌ای بزرگ به سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل در مسیر نفوذ به حزب‌الله مطرح کرده، نوشته که وی به عنوان یک بازرگان به کشورهای آسیایی سفر می‌کرده و هشت سال پیش به استخدام دشمن درآمده است. اطلاعاتی که وی به اسرائیل داده، در شهادت عماد مغنیه در سال 2009 و حسان اللقیس در سال 2013 نقش داشته است. دستگیری وی پس از بازگشت از یک سفر خارجی و دیدار با رابطان اسرائیلی صورت گرفته است.

همچنین یوسی کوهن پس از موفقیت های اخیر از سوی بینامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان دوازدهمین رییس موساد منصوب کرد ، «یوسی کوهن» پیش از این مسؤول شورای امنیت ملی این رژیم بود. کوهن جانشین «تامیر پاردو» می شود که به مدت 5 سال ریاست سازمان جاسوسی اسراییل را به عهده داشت. وی در عملیات تروریستی نظیر ترور  فتحی شقاقی رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در 26 اکتبر 1995 در جزیره مالت و همچنین ترور ناموفق خالد مشعل در سال 1997 در عمان پایتخت اردن دست داشته است. اما مهم‌ترین عملیات ترور وی در دوران ریاست بر بخش عملیات موساد را می‌توان ترور حاج عماد مغنیه، فرمانده مقاومت اسلامی حزب الله لبنان در 12 فوریه 2008 دانست. از دیگر ترورهای کوهن در دوران ریاست بر این دپارتمان که بسیار هم از نظر سرویس موساد مهم و جدی ارزیابی می‌شد، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است. ترور شهدای هسته‌ای نظیر شهید مسعود علی محمدی (22 دی 1388) ، شهید  مجید شهریاری (8 آذر 1389)، شهید داریوش رضایی نژاد (‏1 مرداد 1390) و شهید مصطفی احمدی روشن (21 دی 1390)، همه به دستور مستقیم یوسی کوهن صورت گرفته است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار