گزارشی از اعتراض والدین دانش آموزان کردکوی؛

چندی است که والدین 400 دانش آموز مدرسه فرهنگیان شهرستان کردکوی مطلع شدند که از مدرسه امن ، با برنامه و کادر مجرب که اطمینان تمام خانواده را تامین کرده بودند،خارج شده و با تقسیم بندی به سه مدرسه منتقل شوند که نگرانی هایی را برای خانواده ها بوجود آورده است.

«امنیت» خواسته والدین کردکویی/مدرسه فرهنگیان را حفظ کنید

بدون شک دغدغه بسیاری از والدین برای تحصیل فرزندان مدرسه مناسب با امکانات و محیط مطلوب و در نزدیکترین منطقه زندگی است.

به گزارش گلستان24، وضعیت تحصیلی افراد نیز بسته به نوع مدرسه متغیر است اما  چیزی که بیشتر از همه خانواده ها برآن تاکید دارند، امنیت در مدارس است.اما آیا میتوان گفت همه مدارس از امنیت برخوردارند؟

چندی است که والدین 400 دانش آموز مدرسه فرهنگیان شهرستان کردکوی مطلع شدند که از مدرسه امن ، با برنامه و کادر مجرب که اطمینان تمام خانواده را تامین کرده بودند،خارج شده و با تقسیم بندی به سه مدرسه شهرک فرهنگیان واقع درخیابان جنگل، مدرسه باستانی شهید هاشمی نژاد و شهید خطیری محله حجت آباد این شهرستان منتقل شوند که نگرانی هایی را برای خانواده ها بوجود آورده است.

photo 2016-05-19 19-20-32

تحصن اولیا دانش آموزان مدرسه فرهنگیان مقابل فرمانداری کردکوی

مدرسه هاشمی نژاد فاقد سرویس بهداشتی مناسب است

احسان منوچهری پدر یکی از دانش آموزان این مدرسه در این باره به خبرنگار کلاس بیست،  گفت: ساختمان فعلی آموزشگاه فرهنگیان در بهترین جای شهرستان یعنی در مرکز شهر وجود دارد و از لحاظ امنیت بسیار مطلوب است و البته با توجه به دوشیفته بودن، دبیرستان پروین اعتصامی در شیفت مخالف فعالیت می کند.

وی افزود: با توجه به تصمیمات مسئولان اموزش و پرورش شهرستان برای تک شیفته کردن این دبیرستان ، آموزشگاه ابتدایی باید از این ساختمان در مدارس دیگر ساماندهی شوند.

منوچهری ادامه داد: مخالف مفید بودن تک شیفته کردن مدارس نیستم و درجایی هم از آن حمایت می کنیم اما  این جابه جایی باید اصولی و کارشناسی شده باشد واصطلاحا به جای درست کردن ابرو چشم را کور نکنیم.

نماینده والدین معترض اذعان کرد : امکانات اولیه مانند سرویس بهداشتی مناسب در مدرسه هاشمی نژاد وجود ندارد ،حال بماند اینکه دانش آموز 7 ساله با 11 ساله و بالغ در یک مدرسه باشند خوددانش آموزان را از لحاظ اخلاقی و  تربیتی دچار مشکل می کند.

13950230004 2

سقف ودیوار نامناسب مدرسه هاشمی نژاد

خواسته خانواده ها معرفی یک ساختمان در مرکز شهر است

این پدرنگران خاطرنشان کرد: مدرسه هاشمی نژاد اولین مدرسه شهرستان کردکوی، یکی از آموزشگاه پیشنهادشده از سوی آموزش و پرورش است که سقف و دیوارهای مدرسه در حال ریزش است، مانمی توانیم فرزندانمان را به مدرسه ای بفرستیم که از دیوار آن خاک می ریزد و سوسک سقوط می کنند؛ اینجا حتی میراث فرهنگی ادعا مالکیت آن را دارد و آموزش و پرورش باید با آن کنار بیاید.

منوچهری اذعان کرد: مدرسه شهرک فرهنگیان برای همان شهرک مناسب است نه برای کسانی که 9 ماه تحصیلی را باید با طی کردن مسافت چند کیلومتری و حتی گرفتن سرویس فرزندان خود را به مدرسه برسانند و اگر یکی از دانش آموزان از سرویس جا بمانند، با توجه به موقعیت جغرافیایی آن باید منتظر حیوانات درنده بود و این برای خانواده ها نگرانی فراوانی دارد.

وی درخصوص مدرسه پیشنهادی دیگر آموزش و پرورش گفت: مدرسه شهید خطیری نیز با توجه به محل احداث آن مکان مناسبی برای دانش آموزان محله های دیگر شهرستان نیست و خانواده ها با آن به خاطر فرهنگ متفاوت آن راضی نیستند.

این پدر نگران  تاکید کرد: خواسته خانواده ها معرفی یک ساختمان در مرکز شهر است و حفظ ساختار جغرافیایی و کادر مدرسه فرهنگیان مرکز شهراست.

کانون تربیتی آموزش و پرورش می تواند جایگزین مدرسه فعلی باشد

وی با بیان اینکه تمام این دلایل برای مسئولان آموزش و پرورش بیان شد، اما متاسفانه اثربخش نبود، افزود: شهرکوچک شهرستان کردکوی اگرچه هنرمند خیز است و هنرمندان زیادی از آن رشد کرده اند اما به نظر می رسد به  3 کانون فرهنگی و آمفی تئاتر نیازمند نیست.

وی ادامه داد: دقیقا پشت مدرسه فعلی فرهنگیان ساختمان کانون آموزش و پرورش در بازار روز وجود دارد که میتواند به یک مدرسه 9 کلاسه تبدیل و با رنگ آمیزی حیاط آن به یک مکان آموزشی  تبدیل شود.

photo 2016-05-19 19-20-39

تحصن دوباره اولیا دانش آموزان کردکویی جلوی اداره کل آموزش و پرورش گلستان

تخریبی بودن مدرسه شهید هاشمی نژاد ازسوی کارشناسان نوسازی رد شده است

منوچهری با بیان اینکه بعد از تحصن در فرمانداری و نتیجه نگرفتن جلوی اداره کل آموزش و پرورش تجمع کردیم تا صدای خود را به مسئولان برسانیم، افزود: قرارشد معاونت ابتدایی برای بازدید و برگزاری جلسه به کردکوی بیاید اما در کمال ناباوری دیدیم مسئولان اداره کل امروز به بازدید مدارس نرفتند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: احداث مدارس  16 تا 17 کلاسه بزرگ و با امکانات در محله بالابلوک شهرستان کردکوی ضروری به نظر نمی رسید و می شد دو مدرسه کوچکتر آن را در این شهرستان احداث کرد.

1423480371 -2

تحصیل دانش آموزان روستایی در شهر موجب چند پایه شدن مدارس روستا

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در این باره به خبرنگار کلاس بیست، گفت: بعد از جلسه با مسئولان آموزش و پرورش و نمایندگان انجمن اولیا مدرسه و صحبت های طرفین، به این توافق رسیدیم که این مدرسه  به سه گروه تبدیل شده و 180 نفر آنان در شیفت مخالف شهید هاشمی  در نزدیکی مدرسه فرهنگیان  در 6 کلاس مستقر شوند و حدود200  دانش آموز  نیز در مدرسه شهید خطیری شهرک فرهنگیان این شهرستان منتقل خواهد شد.

فرج ا... رزاقی افزود: دراین جلسه نماینده سازمان نوسازی مدارس نیز حضور داشتند، و تخریبی بودن مدرسه شهید هاشمی نژاد را رد کردند.

وی با بیان اینکه بخشی از دانش آموزان مدرسه مذکور از روستاهای اطراف شهرستان هستند ، تصریح کرد: تحصیل دانش آموزران ساکن روستا در مدارس شهری به دلایلی مختلف موجب کاهش دانش آموزان روستا و تشکیل مدارس چند پایه و مختلط می شود که مشکلاتی را هم به دنبال دارد.

این مقام مسئول درباره تبدیل کاربری کانون تربیتی این شهرتان نیز بیان کرد: این مورد در جلسه مطرح نشده است.

13950230003

آموزش و پرورش درجهت رفاه دانش آموزان و خانواده ها گام برمی دارد

رزاقی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش درجهت رفاه دانش آموزان و خانواده ها گام برمی دارد، لذا رسانه ها نباید به تحصن ها و اعتراضات دامن بزنند و تنش ایجادکنند.

در پایان جلسه ای که در چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه در اداره آموزش و پرورش شهرستان کردکوی با حضور مسئولین استان و شهرستان تشکیل و اطلاعیه ای صادرشد وبا مصوبات آن به امضای نمایندگان دیگر والدین رسید.

انتهای پیام/

منبع: کلاس بیست

ارسال نظر

آخرین اخبار