در پی اعتراض والدین دانش‎آموزان مدرسه فرهنگیان کردکوی صادر شد؛

تعدادی از والدین دانش آموزان مدرسه پایه ابتدایی فرهنگیان شهرستان کردکوی روز سه شنبه مقابل فرمانداری کردکوی و اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان تحصن و اعتراض کردند.

اطلاعیه آموزش و پرورش کردکوی درخصوص جابجایی مدرسه فرهنگیان + تصاویر

به گزارش گلستان24،روز چهارشنبه جلسه ای به همین منظور باحضور فرج اله رزاقی معاون آموزشی ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، نترکانی رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان، رهنمایی رئیس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش، رئیس و معاونین اداره آموزش شهرستان کردکوی و تعدادی از والدین دانش آموزان به نمایندگی از مابقی والدین در اداره آموزش و پرورش شهرستان کردکوی برگزار شد.

این جلسه مصوباتی به همراه داشت که نمایندگان اولیاء دانش آموزان آن را پذیرفتند.

اداره آموزش و پرورش شهرستان کردکوی به همین منظور پس از برگزاری جلسه مذکور اطلاعیه ای به این پایگاه خبری ارسال نمودند که مصوبات آن به امضای نمایندگان دیگر والدین رسید.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

به نام خدا

دبستان فرهنگیان دخترانه کردکوی که در مرکز شهر مشغول فعالیت می باشد از همان ابتدا در شیفت مخالف دبیرستان پروین اعتصامی و به وصرت چرخشی بوده است.

وجود یک مدرسه ابتدایی با مدرسه متوسطه در فضایی مشترک هم به لحاظ اثرات منفی تربیتی و اخلاقی مورد اشکال بوده و هم از نظر آموزشی بسیاری از برنامه های آموزشی ابتدایی به درستی انجام نمی گیرد؛ به همین خاطر از همان ابتدا بارها از سوی عوامل اداری و آموزشی و حتی اولیاء دانش آموزان مورد سوال و اعتراض قرار گرفته است.

این آموزشگاه بیش از 25 سال است که یک مدرسه عادی دولتی بوده و از نظر سیستم اداری و آموزشی هیچ تفاوتی با دیگر مدارس دولتی ندارد و هیچ برنامه رسمی مازاد بر ساعات هفتگی عادی بعنوان مکمل و فوق برنامه به آن تعلق نمی گیرد.

از طرفی این آموزشگاه با داشتن 14 کلاس درس و قریب به 400 نفر دانش آموز فقط یک کلاس هوشمند دارد و عملا دانش آموزان آن از تجهیزات و امکانات نوین آموزشی بی بهره هستند، این درحالی است که دانش آموزان فوق از تمامی نقاط شهر و حتی روستاها در آن جمع شده اند (فقط بخاطر نام فرهنگیان و البته بخاطر کادر زحمتکش مدریتی و آموزشی آن) در صورتی که حق آنهاست و حتی طبق ضوابط باید هر یک از آنها در نزدیک ترین مدرسه محل زندگی و سکونت خود به تحصیل بپردازند.

اهالی شهرک فرهنگیان چندین بار بخاطر نداشتن مدرسه دخترانه در شهرک اعتراض نموده و همچنین تقاضای تأسیس آن را داشته اند.

حجت آباد که بیشترین جمعیت دانش آموزی را به خود اختصاص داده است فاقد مدرسه دخترانه می باشد؛ حال به لطف خداوند متعال احداث مدرسه خیری امام حسن مجتبی (ع) در شهرک فرهنگیان با تجهیزات و امکانات به اتمام و قابل بهره برداری شده و زمینه تأمین نیاز و خواسته مردم آن منطقه فراهم آمده است.

برآن شدیم تا با این جابجایی برای دانش آموزان شهرک فرهنگیان، شهرک شهید افشردی، اهالی مسکن مهر، اهالی مسیر بلوار دانشگاه و همچنین اهالی محدوده حجت آباد فرصت و امکان تحصیل بهتر را با همان کادر آموزشی برایشان فراهم آوریم؛ ضمن اینکه دانش آموزان محدوده مرکزی کردکوی و همان مدرسه فرهنگیان فعلی در شیفت مخالف دبستان شهید هاشمی نژاد (نظامی سابق) جای خواهند گرفت.

و دانش آموزانی هم که در مدرسه مرحوم مداحی شهرک فرهنگیان به تحصیل می پردازند فقط شیفت ثابت صبح هستند و این خود فرصت مناسبی است که از آن بعنوان کلاسهای مکمل و فوق برنامه جبرانی و تقویتی استفاده نمایند.

تصاویری از جلسه روز گذشته والدین دانش اموزان مدرسه فرهنگیان با مسئولین آموزش و پرورش گلستان:

 href=

 href=

 href=

 href=

 href=

 href=

منبع:رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار