لزوم ورود دستگاه‌ها در فضای مجازی و اجرای یک عملیات جامع

محسن علیمردانی گفت: شکی نیست که عملکرد مردم در تشکیل خودجوش جبهه مردمی مقابله با فساد در فضای مجازی قابل ستایش و یک اقدام بسیار مقدس و خوب است که باید حمایت شود و باید نقش خانواده، مدرسه، صدا و سیما، مسئولان اجرایی و قانون‌گذاران به صورت یک بسته در تربیت افراد لحاظ شود.

باید از جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی حمایت کرد

به گزارش گلستان24،حسن علیمردانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس،در خصوص تشکیل جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی اذعان داشت: اینگونه کارها خوب و قابل تحسین است اما در کنار این اقدامات باید مسئولین کارهای دیگری نیز انجام دهند. مسائل و مشکلات اجتماعی باید در کشور آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی شود. در واقع ما بسیاری از مسائل را نتوانسته‌ایم برای جوانان حل کنیم. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: به طور مثال در بحث ازدواج جوانان، سن ازداج بالا رفته و با مشکلات اجتماعی روبرو هستیم؛ ضمن اینکه بیکاری در حال افزایش است که همه این موارد موجب افزایش فساد در فضای مجازی شده است. بنابراین یک‌طرفه نمی‌توان نتیجه‌ای عمیق گرفت. البته شکی در آن نیست که عملکرد مردم در تشکیل خودجوش این جبهه مردمی قابل ستایش و یک اقدام بسیار مقدس و خوب است که باید حمایت شود اما بحث بنده این است که نباید به این اقدامات بسنده کرد. 
علیمردانی در ادامه افزود: در حقیقت مشکلات عمیقی وجود دارد و این حرکت‌ها ممکن است اندکی روی صورت مسئله تاثیرگذار باشد اما به نظر بنده باید کار ریشه‌ای و با عدد و رقم و تحقیق و پژوهش انجام شود. باید آماری جلو برویم و سال به سال وضعیت را بررسی کنیم. ضمن تقدیر از مردم و تشویق آنها به اینگونه کارها که مصداق امر به معروف و نهی از منکر است از طرف دیگر باید مجریان و مسئولان اینگونه امور را به طور ریشه‌ای ارزیابی کنند. مسئولان وظیفه بسیار سنگینی دارند و باید مراقب باشند تا غیرعلمی کاری صورت نگیرد و با برنامه و دلسوزانه کارها جلو برود. 
نماینده مردم زنجان در پاسخ به این سوال که آیا این حرکت نشانه ناامیدی مردم از مسئولین در ارتباط با پاکسازی شبکه‌های مجازی نیست؟ گفت: یک پیام این حرکت می‌تواند به اینگونه تفسیر شود اما با این حال نیز نمی‌توان آنها را علت و معلول یکدیگر برشمرد. واقعیت این است که مشکلات اجتماعی ما فقط مربوط به حوزه فضای مجازی نیست بلکه در تمام حوزه‌هاست که اینجا قدرت نمود پیدا می‌کند. حتی اگر به طور مثال در این حوزه یک نمونه هم یافت نشود اما باز هم نمی‌توان مشکلات را حل شده دانست. 
وی خاطر نشان کرد: اگرچه فضای مجازی یک تصویر به ما ارائه می دهد اما مشکلات گسترده‌تری وجود دارد که باید به صورت جامع به آن نگریسته شود. یعنی باید نقش خانواده، مدرسه، صدا و سیما، مسئولان اجرایی و قانونگذاران به صورت یک بسته در تربیت افراد لحاظ شود. هم خانواده‌ها باید سبک زندگی خود را بهبود بخشند هم مسئولین باید در صرف منابع مالی دقت بیشتری را به کار گیرند و با برنامه عمل کنند. در واقع فسادهای مالی و بحث بیکاری در این مسائل تاثیرگذار هستند و تا زمانی که به طور جامع به آنها نگاه نکنیم یک برآیند مطلوب نخواهیم داشت. 

منبع:ندای انقلاب

ارسال نظر

آخرین اخبار