در پی انتشار فیلمی از دختر رزمی کار ایرانی

در عین حال با توجه به اینکه جایگاه زنان در کشور و آیین ما مورد توجه قرار می گیرد انتشار چنین صحنه هایی در سطح بین المللی خوشایند نیست

پرچم اقتدار کشور را متزلزل نکنید/ماجرای کتک خوردن دختر ایرانی چه بود؟

به گزارش گلستان24،حضور جوانان در عرصه های مختلف بین المللی و درخشش آنها همواره باعث غرور و عزت مندی بوده است. چه بسیار موقعیتهایی که پرچم کشورمان در جهان به اهتزاز در آمده است و در میادین مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی باعث عزت آفرینی شده اند.

اخیرا فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن دختر نوجوان ایرانی درون یک قفس در قالب یکی از رشته های رزمی مورد ضرب و شتم حریف قرار می گیرد که دریافت چنین صحنه هایی تعجب همگان را از جنبه های گوناگون بر انگیخت. گمانه زنی ها و حواشی مختلفی از این جریان در فضای مجازی منتشر شد.

در یکی از این گمانه زنی ها مازیار ناظمی صحنه کتک خوردن را ناراحت کننده عنوان کرد و نتیجه پیگیری های خود را در این رابطه اینگونه عنوان کرد که به گفته فدراسیون رزمی و کاراته اعزامی در این رابطه صورت نگرفته است:

 

واکنش مازیار ناظمی به صحنه کتک خوردن دختر ایرانی در رینگ مبارزه

 

فدراسیون کاراته پس از انتشار این فیلم در بیانیه ای این رشته را کاراته ندانسته و توضیحاتی در این رابطه عنوان کرد. در این بیانیه آمده است:

این فیلم مربوط به رقابت های رشته MMA (تلفیقی از رشته های رزمی) است که در آن ورزشکاران در قفس به رقابت با یکدیگر می پردازند و اساسا این رشته ورزشی ارتباطی با کاراته ندارد. تنها دلیل آنکه هر بیننده ای تصور می کند این ورزشکار از کاراته کاهای ایران بوده، لباس کاراته ای که دختر مبارز نوجوان بر تن کرده است.
Video Player
 
 
 
 

صحنه ضرب و شتم در مبارزه رزمی ارمنستان | دانلود فیلم 

 
همچنین در بیانیه فدارسیون کاراته آمده است:
"کلیه سفرهای خارجی کاراته کاهای ایرانی به رقابت های آسیایی و جهانی، تنها پس از تایید فدراسیون و اخذ مجوز آن در شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان صورت می گیرد"
 
در انتهای این بیانیه هشداری نیز به خانواده ها داده شده است:
 
"در پایان ضمن هشدار به کلیه والدین محترم، تقاضا داریم این عزیزان برای فعالیت ورزشی فرزندان خود در رشته کاراته به سبک هایی مراجعه کنند که مورد تایید فدارسیون می باشد و در صورت مواجهه با افراد فاقد صلاحیت و دریافت پیشنهادهایی اغوا کننده، مراتب را به فدارسیون اعلام کنند."

اینکه چنین رقابتی در چه ساختاری صورت گرفته تا کنون پاسخ روشنی دریافت نشده است. اما بر اساس انعکاس خبر و بیانیه های منتشر شده از سوی فدراسیونهای ورزشی می توان به این نتیجه رسید که برای مسابقه مذکور برنامه ریزی صورت نگرفته است. 

در عین حال با توجه به اینکه جایگاه زنان در کشور و آیین ما مورد توجه قرار می گیرد، انتشار چنین صحنه هایی در سطح بین المللی خوشایند نیست. هرچند چنین اتفاقی در یک رقابت رخ داده باشد.

پسندیده است تا با برنامه ریزی نسبت به چنین اتفاقاتی که در سطح بین المللی وجهه ناخوشایندی را از کشورمان برجای می گذارد جلوگیری نمود و با خاطیان اقتدار و امنیت کشور برخورد قانونی صورت گیرد.

منبع:فرهنگ نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار