شهرک گلستان شامل 576 واحد مسکونی در ابتدای جاده گرگان-آق قلا روبروی ترمینال مسافربری گرگان واقع شده است.

گلایه های ساکنین مسکن مهر 576 واحدی گرگان

برای اجاره منزل می گشتم که یکی از بنگاهها پیشنهاد شهرک گلستان را داد، شهرکی که به گفته آقای بنگاهی حدود یک سال و نیم پیش مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش گلستان 24، شهرک گلستان شامل 576 واحد مسکونی در ابتدای جاده گرگان به آق قلا روبروی ترمینال مسافربری گرگان واقع شده است. از این تعداد واحد مسکونی 400 واحد آن در حال حاضر استفاده می شود که فاقد کمترین امکانات رفاهی می باشد.

جاده ای خاکی و با چاله ها و دست اندازهای جور و واجور مرا یاد جاده های روستایی قدیمی انداخت جاده هایی مملو از سنگلاخ و چاله . از بنگاهی پرسیدم مطمئن هستین که این شهرک بهره برداری شده؟!.

محوطه شهرک را که نگاه میکردم اثری از مسجد، سوپر مارکت، پارک بازی بچه ها، کتابخانه و... ندیدم. با خود گفتم  اینجا هنوز بعد یک سال و نیم آسفالت نشده چه برسد به امکانات رفاهی!.

با ساکنین که گپ می زدم، از نبود امکانات رفاهی بسیار ناراضی و ناراحت بودند. آقای محمدی (یکی از ساکنین شهرک) گفت :" برای خرید یک کیلو پیاز یا یک سطل ماست باید کلی مسیر رو پیاده بریم دور فلکه ترمینال که خطرناک هم هست خرید کنیم. حتی یک مسجد نساختند که شبهای محرم عزاداری کنیم یا نماز جماعت بخوانیم. مثلاً ما مسلمانیم. آیا نباید برای شهرک با این همه واحد مسکونی وجمعیت یک مسجد ساخته می شد؟"

خانمی با بچه اش در حال رفتن بود که به خانمم گفت: "اینجا خونه نخرید، نه جای بازی بچه ها دارد نه کتابخانه نه پارکی نه مسجدی نه اتوبوسی که بشه به راحتی رفت و آمد کرد آنهم با این همه جمعیت! یک کلام اینجا فقط برای خوابیدن خوبست."

برای دیدن منزل مورد نظر وارد بلوک سوم شدیم خواستیم از آسانسور استفاده کنیم، اما یکی از ساکنین گفت: " آسانسور کار نمی کند یعنی از همان اول کار نمی کرد، آقا تو شهرک فقط چند بلوک آسانسور دارند بقیه ندارند. من خودم هم دیسک کمر داردم و هم زانو درد خونه ام هم طبقه چهارم باید هر روز کلی پله رو بالا وپایین کنم."

در ذهنم حتی تصور نمی کردم که ساختمانهای مسکن مهری که با آن همه تبلیغ و هزینه ساخته شده اند اینقدر دور از امکانات باشند. فکر اجاره منزل در شهرک گلستان را از ذهنم بیرون کردم حتی برای دیدن واحد هم نرفتم.

تقاضای ساکنین شهرک گلستان چند مورد ساده است:

  1. آسفالت کوچه های و خیابانها
  2. ساخت مسجد
  3. ایجاد فضای سبز و پارک بازی کودک
  4. ساخت فروشگاه یا سوپر مارکت
  5. ایجاد کتابخانه
  6. راه اندازی آسانسورها

انتهای پیام/پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار