سلسله مباحث فساد در فضای مجازی

هر محیطی شرایط منحصر بفرد خود را دارد. بعنوان مثال شرایط کار در یک بیمارستان متفاوت است از کار در یک سکوی نفتی و یا کار در اداره شهرداری و...

اهمیت شناخت فضای مجازی

به گزارش گلستان 24، هر محیطی شرایط منحصر بفرد خود را دارد. بعنوان مثال شرایط کار در یک بیمارستان متفاوت است از کار در یک سکوی نفتی و یا کار در اداره شهرداری و... برای اینکه هر کارگر یا کارمند یا شاغلی بتواند بهترین عملکرد را در محیط کاری خود بروز بدهد، یکی از مهمترین مسائل، شناخت محیط شغلی، ضرورت های شغلی، توانمندی های لازم و خطرات موجود می باشد. وقتی اینها را بدانیم قطعاً از پس جنبه های مختلف وظیفه خود برمی آییم و در برابر رخدادهای ناگهانی بیمه خواهیم بود.

اما همه اینها برای یک محیط واقعی راحت به نظر می رسند. در محیط واقعی، افراد را می بینیم و می دانیم سر و کارمان با چه کسانی است. کار وقتی سخت می شود که محیط واقعی نباشد و پای در عرصه فضایی مجازی بگذاریم. فضایی که چهره ها مشخص نیستند و تنها کاربرانی را می بینیم که به راحتی جنسیت خود را هم دروغ ذکر می کنند. با فروشگاه ها و شرکت هایی در ارتباطیم که از وجود آن در دنیای واقعی بی اطلاعیم. می خواهیم از فروشگاهی خرید آنلاین بکنیم اما نمی دانیم جنسی که به دستمان می رسد سلامت است و دقیقاً همانیست که خریداری کردیم.

فرزندانمان را می بینیم که در طول روز در حال گشت و گذار در صفحات وب هستند اما از سلامتی محیطی که وارد آن می شود مطمئن نیستیم. و از همه اینها مهمتر، این را باید بدانیم که درست در همین محیطی که خودمان و خانواده مان در آن پای نهاده ایم دشمنانمان هم حضور دارند.

چون اینجا یک محیط بزرگ است. مانند یک مدرسه یا باشگاه ورزشی یا یک بیمارستان نیست. این محیط محدودیت ندارد. همه مردم جهان در آن فعالیت میکنند. هر کسی که به شبکه جهانی اینترنت در دنیا وصل شود با ما در این محیط حاضر است. این حضور هزینه چندانی هم ندارد و این خود دلیلی است بر افزایش کاربران فضای مجازی.

این فضا به سبب اینکه زمین مشترکی برای بازی دارد حساسیت و خطرات بالایی دارد. شناخت و آمادگی برای رویارویی و مقابله با این خطرات از اهم وظایف همه مردم ایران است.

امام خامنه ای:

کسی مخالف استفاده از فضای مجازی نیست بلکه موضوع اصلی این است که در چنین عرصه‌ای که لغزشگاه است باید زمینه‌ی استفاده‌ی صحیح فراهم شود نه آنکه فضای مجازی به‌صورت رها و غیر قابل کنترل باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار