دادستان مرکز استان با بیان اینکه با حساسیت ترغیب به روزه خواری در فضای مجازی را دنبال می کند ، گفت : در صورت مشاهده و شناسایی برخورد قضایی با آنان انجام خواهد شد و طبق قانون برای روزه خواری در انظار تا 74 ضربه شلاق در نظر گرفته شده است .

حکم روزه خواری در گلستان اعلام شد

به گزارش گلستان24،  حجت الاسلام "سید مصطفی حقی" دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان ضمن هشدار به افرادی که به طرق مختلف اقدام به روزه خواری علنی در ماه مبارک رمضان می نمایند اظهارکرد: مطابق ماده 638 قانون مجازات اسلامی برای تظاهر به عمل حرام در انظار، اماکن عمومی و معابر مجازاتی تا 74 ضربه شلاق در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد : از مصادیق بارز آن اقدام به روزه خواری علنی در ماه مبارک رمضان چه از طریق خوردن و آشامیدن، چه استعمال دخانیات و ارتکاب دیگر مبطلات روزه می تواند باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم جهت اختصاص تعدادی از واحدهای پذیرایی برای مسافرین و کسانی که دارای عذر شرعی می باشند در سطح استان انجام شده ، افزود : لذا مسافرین محترم با عنایت به وجود این مراکز جداً از خوردن و آشامیدن در انظار عموم به بهانه روزه دار نبودن خودداری نمایند که مأمورین انتظامی در صورت مشاهده قطعاً نسبت به تشکیل پرونده قضایی برای آنان اقدام خواهند نمود .

این مقام قضایی همچنین بیان داشت: ترویج فعل حرام و تحریک و ترغیب مردم به روزه خواری که از طریق فضای مجازی توسط عده ای از افراد که عقاید سست دینی دارند صورت می گیرد را با حساسیت دنبال نموده و در صورت مشاهده نسبت به شناسایی و برخورد قضایی با آنان اقدام خواهیم نمود.

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار