مدیرکل امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: با در نظر گرفتن کل آمار صندوق های کوچک، متوسط و بزرگ، میانگین پرداخت صدقه هرگلستانی در روز ۶ تومان می باشد!

مدیر کل امداد امام(ره) گلستان:میانگین صدقه پرداختی هر گلستانی ۶ تومان در روز است

به گزارش گلستان 24، ابراهیم باغبانی با بیان این مطلب در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر انتشار برخی آمار و ارقام در فضای مجازی در رابطه با درآمدهای بالای صندوق صدقات، اظهار کرد: میزان کل مبالغ جمع آوری شده در سال گذشته از صندوق صدقات استان گلستان ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است که  میانگین صدقه پرداختی در روستاهای استان گلستان را ۹۰ هزار تومان در ماه می توان عنوان کرد.

ابراهیم باغبانی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده در جهت اشتغال مددجویان، تصریح کرد: تسهیلات اشتغال در قالب این طرح کارانگیزی ۴ میلیون تومان، در طرح توانمندسازی ۸ میلیون و خوداشتغالی ۱۵ میلیون تومان به آنها تسهیلات پرداخت می شود.

وی در ادامه افزود: آموزش خانواده های تحت پوشش در حوزه مهارت آموزی، رایگان است و امسال کمیته امداد رویکرد اصلی خود را توسعه صنعت فرش در بخش ریزبافت قرار داده و نگاهی نیز به گیاهان دارویی داشته است.

مدیر کل امداد امام(ره) با اشاره به ایجاد ۳ هزار و ۷۰۰ شغل در سال گذشته، گفت: امسال نیز طبق برنامه های اقتصادی، ایجاد ۳ هزار و ۵۰۰  شغل را در نظر داریم تا با اجرای طرح های همه جانبه، موثر  اقتصاد مقاومتی در زمینه توانمند سازی افراد نیازمند گام برداریم.

صندوق مهر ولایت در مرکز استان تاسیس می شود

باغبانی از تاسیس صندوق مهر ولایت با مجوز رسمی از بانک ملی مرکزی خبر داد و گفت: این صندوق با محوریت اعطای وام های قرض الحسنه از سوی این اداره در مرکز استان تاسیس خواهد شد، که سرمایه در گردش وام های موجود آن بین مددجویان، ۴۰ میلیارد تومان می باشد.

پخش ۳۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی در شبهای ماه مبارک رمضان

ابراهیم باغبانی با اشاره به پخش ۳۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی در شبهای ماه مبارک رمضان از سوی کمیته امداد، گفت:در این ۳۰ برنامه رادیویی به بیان اخبار و برنامه های کمیته امداد، به خصوص اخبار مراکز نیکوکاری در سطح استان  پرداخته می شود و  برنامه ای با عنوان دست های آسمانی و با موضوع برآورده کردن آرزوهای خانواده های نیازمند، در شب های ماه رمضان از شبکه سیمای گلستان پخش می شود.

باغبانی در واکنش به سخن برخی افراد که می گویند” کمیته امداد گدا پروری می کند”، تصریح کرد: این افراد اطلاعات درستی از عملکرد کمیته امداد ندارند، این اداره تا این لحظه بیش از ۴۰ هزار طرح اشتغال اجرا کرده است و تنها در سال گذشته بیش از ۴۴ میلیارد تومان برای اشتغال زایی از طریق تسهیلات واگذار کردیم و رویکرد ما توانمند سازی خانواده ها در مقابله با فقر است.

انتهای پیام/ قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار