رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش گلستان:

رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در کلاس‎های رسمی دریافت مبلغ اضافه از خانواده‎ها ممنوع است و خانواده‎ها نباید هزینه اضافی به مدارس پرداخت کنند.

خانواده‎ها نباید هزینه اضافی به مدارس پرداخت کنند

به گزارش گلستان24، محمود نسرکانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: هرساله شهریه مدارس غیردولتی توسط سامانه‎ای که از وزارت آموزش و پرورش انجام می‎شود و بر اساس عملکردی که مدارس غیردولتی دارند تعیین می‎شود.

دانش‎آموزان مدارس غیردولتی ساعات بیشتری نسبت به مدارس دولتی می‎گذرانند

وی افزود: با توجه به نوع عملکرد‎ها و نمرات ارزشیابی که مدارس غیردولتی در ابعاد مختلف آموزشی، تربیتی و تجهیزات می‎گیرند نوع شهریه مشخص می‎شود.

نسرکانی با بیان اینکه خانواده‎ها بر اساس میل و علاقه‎شان مدارس غیردولتی را انتخاب می‎کنند، تصریح کرد: آنچه که حائز اهمیت است و بعضی مواقع خانواده‎ها از آن گلایه می‎کنند، برگزاری کلاس‎های فوق‎ برنامه و غیررسمی در مدارس غیردولتی است و شهریه‎ای که از این مدارس از خانواده‎ها دریافت می‎کنند برای کلاس‎های آموزشی و رسمی دانش‎آموزان است و غیر از این هیچ مبلغی را به صورت اجبار از خانواده‎ها نباید مطالبه کنند.

رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه دانش‎آموزان در مدارس غیردولتی ساعات بیشتری نسبت به مدارس دولتی می‎گذرانند، اذعان کرد: مدارس غیردولتی از جمله مدارس تیزهوشان، شاهد و نمونه دانش‎آموزان ساعات بیشتری نسبت به مدارس دولتی می‎گذرانند و این کلاس‎ها که بیشتر می‎گذرانند به این معنا نیست که خانواده‎ها باید علاوه بر این شهریه پول دیگری پرداخت کنند و این جزو ساعات درس دانش‎آموزان محسوب می‎شود.

هر مبلغی غیر از شهریه از خانواده‎ها گرفته شود خلاف است

وی با بیان اینکه در مدارس دولتی دانش‎آموزان ابتدایی 25 ساعت در هفته درس می‎خوانند، ابراز کرد: در مدارس غیردولتی دانش‎آموزان ابتدایی 31 ساعت درس می‎خوانند و این 31 ساعت بدین معنا نیست که هفت ساعت اضافه باید مبلغی بیشتر از خانواده‎ها دریافت شود و این جزو ساعات رسمی و شهریه‎ای که پرداخت کرده‎اند محسوب می‎شود.

نسرکانی با اشاره به اینکه خانواده‎ها نباید پولی اضافه به مدارس پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: از خانواده‎های دانش‎آموزان هر مبلغی غیر از شهریه گرفته شود خلاف است ولی برای کلاس‎هایی که خارج از ساعات درسی و به صورت فوق برنامه انجام می‎شود پرداخت مبلغ با رضایت خانواده‎ها مانعی ندارد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار