شهردار گرگان از هوشمند سازی تقاطع چهار راه میدان گرگان خبر داد.

تقاطع چهار راه میدان گرگان هوشمند شد

حسین صادقلو شهردار گرگان افزود: به منظور توسعه بکارگیری سیستم های هوشمند ترافیکی در شهر و انجام مطالعات دقیق در این راستا، سامانه هوشمند مرکزی چراغ راهنمایی (BITS) در تقاطع چهارراه میدان راه اندازی  شد.

به گزارش گلستان 24، صادقلو در ادامه افزود: نرم افزار مرکزی سیستم هوشمند کنترل تقاطع های فرماندهی در مرکز کنترل ترافیک نصب شده و از طریق خطوط ارتباطی با کنترلر های هوشمند در تقاطع های فرماندهی ارتباط دارد همچنین وظیفه مانیتورینگ، ثبت اطلاعات و وضعیت ترافیکی  تقاطع و اعمال فرمان اپراتورها به کنترلرهای محلی نصب شده در تقاطع ها را نیز بر عهده دارد.

شهردار مرکز استان افزود: نحوه زمانبندی ارائه شده در این تقاطع متناسب با خصوصیات ترافیکی جریان منتظر خدمت می باشد، بدین ترتیب که سامانه چراغ راهنمایی هوشمند با جمع آوری اطلاعات آنی از وضعیت جریان ترافیک در رویکردهای مختلف یک تقاطع و با بکارگیری الگوریتم های محاسباتی پیشرفته مبتنی بر علوم پایه ترافیک و هوش مصنوعی اقدام به ارائه بهینه ترین زمان بندی خواهد نمود.

به گفته وی این طرح بصورت پایلوت در این تقاطع که از پر ترافیک ترین تقاطع های شهر بوده اجرایی شده و در صورت رسیدن به هدف اجرای آن، که همان بهبود جریان ترافیک می باشد، تقاطع های دیگر نیز هوشمند خواهند شد./گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار