حکم جلب در انتظار یک خانواده

(ن.د.ز) دختر 11 ساله ای است که ناخواسته وارد جریان پرونده قضایی ای شد که منجر به صدور حکم دیه 7 و نیم میلیون تومانی برای وی گردید.

ماجرای دختر 11 ساله گلستانی که محکوم به پرداخت دیه شد !

(ن.د.ز) دختر 11 ساله کلاله ای در سن 9 سالگی در حادثه ای در مدرسه وارد جریان یک شکایت شد.

به گزارش گلستان24، مادر این دختر در گفتگویی در تشریح این حادثه گفت: فرزندم در سن 9 سالگی در زنگ ورزش با برخورد غیر عمدی با یکی از همکلاسی های خود، متهم یک شکایت شد.

وی ادامه داد: در جریان بازی با برخورد این دو دختر به یکدیگر، طرف مقابل از ناحیه دندان دچار آسیب شد(تاج دندان شکست) و در مرحله اول با رایزنی های انجام شده با خانواده این دختر، درصدد این بودیم تا خود جهت درمان آسیب دیده اقدام کنیم که با مخالفت خانواده شاکی روبرو شدیم.

خانم (د.ز) که خود از اقوام بلوچ و شوهرش از قوم ترکمن است، گفت: این خانواده با ادعای اینکه خرج دندان فرزندشان 500 هزار تومان می شود، خواستار پرداخت مبلغ از سوی ما شدند ولی با توجه به اینکه شوهرم نارسایی کلیوی دارد و جز کارگری منبع درامدی دیگر ندارد، توانایی پرداخت کامل این مبلغ را نداشتیم و خواستار تخفیف شدیم که کارساز نشد.

این مادر تاکید کرد: خانواده شاکی یکی از همسایگان ما در روستای قراول حاجی تاجی است و برای جلب رضایت آنها به هر دری زدیم و با پادرمیانی ریش سفیدان نیز به نتیجه مطلوب دست نیافتیم و بالاخره با شکایت آنها برای دخترم 7 و نیم میلیون تومان دیه صادر شد.

مادر دانش آموز 11 ساله کلاله ای یادآور شد: برای پرداخت این مبلغ به آموزش و پرورش متوسل شدیم و با پیگیری های بخش حقوقی آموزش و پرورش کلاله بیمه تنها 2 میلیون تومان از مبلغ کل را تقبل کرد و تا اسفند ماه سال 94 این دو میلیون را بصورت قسطی ماهی 165 هزار تومان پرداخت کردیم.

این خانم ادامه داد: با مراجعه بعدی متوجه شدیم با عدم پرداخت یکجای دیه، 30 درصد بصورت سالیانه برروی مبلغ اضافه شده است و با این تفاسیر با پرداخت آن دو میلیون، عملا 200 هزار تومان از مبلغ 7 و نیم میلیون تومان کسر شده است و مبلغ قسط نیز از مبلغ یاد شده به 195 هزار تومان در ماه افزایش یافته است و در صورت عدم پرداخت یکجای دیه، سالانه 30 درصد روی مبلغ خواهد امد و تلاش های ما در پرداخت بی ثمر می ماند.

وی تاکید کرد: طی آخرین اخطاریه که از سوی پلیس به ما اعلام شد، احتمال جلب فرزند یا شوهرم است.

سید مهدی حسینی مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش کلاله که پیگیر مشکل این خانواده بود، گفت: با مسئول حقوقی آموزش و پرورش کلاله رایزنی های لازم انجام شد و با پیگیری های اداری بخش حقوقی، به اینکه چاره ای جز پرداخت تمام دیه وجود ندارد، رسیدیم.

وی افزود: در گذشته بیمه مدارس با مشکلاتی همراه بود و اگر مدارس تحت پوشش بیمه مسئولیت بودند، بیمه دیه مورد نظر را بصورت کامل پرداخت می کرد.

حسینی از رفع مشکل بیمه مدارس خبر داد و در پایان گفت: آموزش و پرورش کلاله با رایزنی با فرهنگیان و خیرین درصدد است تا با کمک آنها بخشی از این مبلغ را جمع اوری کند و در حال حاضر موسسه خیریه آبشار عاطفه ها نیز رایزنی های خود را با خیرین آغاز کرده است و می طلبد خیرین محترم برای مرتفع شدن مشکل این خانواده دست سخاوت خود را به سوی این خانواده دراز کنند.

گفتنی است خیرین محترم می توانند با واریز کمک های خود به شماره حساب (4150177669002) نزد بانک ملی به نام انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کلاله، به این خانواده کمک کنند.

همچنین خیرین محترم می توانند با شماره تماس 09112742645 به نام سید مهدی حسینی مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش کلاله جهت دریافت اطلاعات بیشتر ، تماس حاصل کنند.

قابل ذکر است که مستندات لازم جهت اثبات ادعای این خانواده در نزد این سایت محفوظ است.

انتهای پیام/

منبع: کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار