مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت : طرح های بین المللی مدارس محیط زیستی (ECO SCHOOLS & LEAF ) در ۵ مدرسه گلستان فعال می شود.

افتتاح ۵ مدرسه محیط زیستی در گلستان

به گزارش گلستان24، محمدرضا وطنی درخصوص اجرای طرح مدارس محیط زیستی  اظهار کرد: مدارس« ECO SCHOOLS & LEAF »از جمله طرح هایی است که توسط بنیاد بین المللی محیط زیست FEE رصد شده و به دانش آموزان ،معلمان و خانواده ها آموزش هایی در راستای حفظ و مراقبت از محیط زیست داده می شود.

وی افزود: برای مراقبت از محیط زیست باید مردم در کنار همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی پای کار بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: تلاش درراستای ایجاد بسترهای آموزشی، آموزش استاندارد های محیط زیستی درمدارس و ایجاد مشارکت بین دانش آموزان را از اهداف تعیین شده دراجرای این طرح عنوان کرد.

وطنی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، بر کاربردی شدن آموزش ها تاکید کردو افزود: مدارس درسند تحول بنیادین فقط رویکرد آموزشی نداشته بلکه رویکرد فرهنگی و اجتماعی پیدا می کند وزمانی نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد که آموزش ها، تغییر مثبت در رفتار اجتماعی پدید آورد.

وی اذعان کرد: مدرسه درسند تحول، محورتحول محله تعریف شده و باید فرهنگ روش صحیح زندگی را درجامعه خود، اداره کردهو دراین امر، همراه نمودن خانواده ها اجتناب ناپذیر بوده و باید دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگ ، نقش مثبتی در خانواده ها ایفا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در تشریح آموزش ها در مدارس محیط زیستی گفت: اقدام به کاشت درخت، گل و گیاه، روش های استفاده بهینه از انرژی و آشنایی با انرژی های تجدید پذیر، انرژی های نو، دفع پسماندها و تفکیک زباله ها از مبدأ ، بازیافت و جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست و … از آموزش هایی است که در این مدارس به دانش آموزان داده می شود.

گفتنی است، در حال حاضر طرح (ECO SCHOOLS & LEAF ) در ۳ استان کشور و ۱۷ مدرسه اجرامی شود.

انتهای پیام/

منبع: کلاس بیست

ارسال نظر

آخرین اخبار