دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اصفهان با بیان اینکه ابتلای زنان به اعتیاد منجر به اعتیاد نوزادان شده است، گفت:هرهفته سه نوزاد معتاد متولد می‌شود که سالانه شامل ۱۵۰ نوزاد می شود.

تولد سه نوزاد معتاد در اصفهان در هفته
به گزارش گلستان24، مصطفی هادی‌زاده پیش از ظهر شنبه در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار شد با اشاره به افزایش نرخ ابتلای بانوان استان اصفهان به مواد مخدر و پیشی گرفتن از مردان اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که هر مرد معتاد چهار تا شش نفر را می‌تواند مبتلا کند و این در حالی است که این آمار برای زنان بین هشت تا ۱۲ نفر است.
 
وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که میزان بازگشت زنان از اعتیاد در صورت ابتلا صفر است.
 
تریاک، شیشه و هروئین سه ماده مخدر پرمصرف در استان اصفهان
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در ادامه تریاک، شیشه و هروئین را سه ماده پرمصرف در استان اصفهان عنوان کرد و ابراز داشت: تنوع مواد مخدر صنعتی هر روز رو به افزایش و بزرگ‌ترین چالش فعلی ماست.
 
هادی‌زاده در ادامه با بیان اینکه ابتلای زنان به اعتیاد منجر به اعتیاد نوزادان نیز شده است، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که هر هفته سه نوزاد معتاد متولد می‌شود که این آمار به صورت سالانه ۱۵۰ نوزاد است.
 
وی بیان داشت: نوزادان معتاد به مدت یک ماه برای درمان در بهزیستی نگهداری می‌شوند و پس از آن به مادر تحویل داده می‌شوند.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه معتادان استان اصفهان بر اساس ماده ۱۵ و ۱۶ تحت درمان قرار می‌گیرند، ادامه داد: ماده ۱۶ شامل مراکز دولتی و ماده ۱۵ شامل مراکز خصوصی می‌شود که در این راستا هزینه نگهداری معتادان به مدت ۲۱ تا ۲۸ روز ۴۷۷ هزار تومان است که در صورت عدم توانایی مالی توسط بهزیستی پرداخت خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه معتادان کارتن خواب در استان اصفهان بسیار محدود هستند، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که شهروندان چنانچه معتاد کارتن خوابی را در پارک و یا حاشیه اتوبان‌ها مشاهده کردند با تماس با پلیس نسبت به ساماندهی آن کمک کنند.
 
نرخ ابتلای‌دختران دانشجوی علوم پزشکی اصفهان به اعتیاد ۲.۵ برابر پسران است
 
هادی‌زاده در ادامه با اشاره به افزایش نرخ ابتلای دانشجویان و به ویژه دانشجویان دختر به مواد مخدر صنعتی اظهار داشت: در حال حاضر نرخ ابتلای دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی به اعتیاد ۲.۵ برابر دانشجویان پسر است که دسترسی آسان به مواد شیمیایی را می‌توان دلیل اصلی این امر دانست.
 
وی تقویت مراکز مشاوره در دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی که دارای بیش از هشت هزار دانشجوی خوابگاهی هستند را از جمله اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به اعتیاد اعلام کرد و افزود: همچنین طرح غربالگری دانشجویان مبتلا را در دستور کار قرار داده و مراکز درمان را نیز برای این امر آماده کرده‌ایم.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان هزینه مصرف مواد مخدر روزانه هر معتاد را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: سالیانه هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط معتادان برای خرید مواد هزینه می‌شود و به صورت میانگین روزانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه مصرف مواد مخدر در کشور است.
 

منبع: مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار