دادستان گرگان در همایش نقش مشارکت اجتماعی در کنترل و کاهش مواد مخدر و روانگردان‌ها، گفت: 70 درصد زنان به‌واسطه همسران یا یکی از اعضای خانواده معتاد می‌شوند، ضمن اینکه 50 درصد زنان زندانی در استان گلستان در حوزه مواد مخدر هستند.

دادستان گرگان: نرخ رشد اعتیاد در زنان دو برابر مردان است

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام مصطفی حقی نسبت به شیوع و استفاده از قلیان و استعمال سیگار در بین دانش آموزان مقطع متوسطه هشدار داد و افزود: این دو ماده مخدر زمینه‌ای برای اعتیاد نسل نوجوان بوده و خانواده ها باید بیشتر مراقب باشند.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز گلستان با ابراز نگرانی از نرخ رشد دو برابری اعتیاد در بین بانوان نسبت به مردان، گفت: ترویج مواد مخدر بویژه نوع صنعتی آن جنگ نرم دشمنان علیه کشور است.

وی در ادامه با تاکید بر بیان مشکلات مواد مخدر و لزوم تغییر فرهنگی نسبت به این معضل، گفت: هم اینک جای هزینه های فرهنگی در سبد خانواده ها خالی است.

به گفته وی با هزینه های فرهنگی و بیان مشکلات این معضل، باید آسیب های اجتماعی و پیامدهای آن از طریق خانواده‌ها به فرزندان آموزش داده شود تا نسل جوان و نوجوان کمتر به آن روی آورند.

حقی اضافه کرد: هرگونه غفلت در حوزه فرهنگی خسارات سنگینی به خانواده ها و جامعه وارد می کند.

دادستان گرگان با بیان این که حاکمیت به تنهایی قادر به پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه مواد مخدر نیست، اضافه کرد: برای موفقیت در این حوزه همه باید به دولت کمک کنیم، البته حاکمیت و دولت در برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر به شدت برخورد می‌کند./ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار