معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از بیمارستان 120 تختخوابی در حال ساخت بندرگز بازدید و بر تحویل آن تا پایان سال تاکید کرد.

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان 120 تختخوابی بندرگز

محمدجعفر علیزاده در جریان این بازدید، گفت: بیمارستان بندرگز از مراکز درمانی 'جنرال' با 120 تخت است که با توجه به جمعیت شهرستان برای پوشش نیازهای درمانی مردم آن در سال‌های متوالی اجرایی شده است.

به گزارش گلستان 24، وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم در بیمارستان جنرال، دسترسی مطلوب و دارابودن بخش آموزشی جامع در کنار بخش درمانی است.

وی با اشاره به این‌که در طراحی اولیه تعداد تخت‌های کمتری برای بیمارستان پیش‌بینی شده بود، افزود: برای ساخت این بیمارستان تاکنون 270 میلیارد ریال هزینه شده است.

علیزاده اضافه کرد: این بیمارستان جدای از پلی کلینیک‌های فوق تخصصی در قسمت‌های مختلف، دارای چهار بخش تخصصی داخلی، زنان و زایمان، کودکان و اطفال و جراحی و اتاق‌های عمل زنان، اصلی و سرپایی برای بخش اورژانس است.

وی ادامه داد: هم‌چنین با توجه به این‌که بیمارستان بندرگز در حاشیه جاده (مسیر تهران - گرگان - مشهد) قرار دارد، بخش‌های مراقبت‌های ویژه CCU و ICU نیز برای آن تدارک دیده شده است.

علیزاده اضافه کرد: این بیمارستان اکنون با 92.5 درصد پیشرفت فیزیکی، مراحل نهایی ساخت را طی می‌کند و نیز در مرحله رنگ آمیزی نهایی، نصب تجهیزات لازم، آزمایش و تست است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: عملیات اجرایی باقی مانده بیمارستان اندک است، اما زمانی که پیشرفت فیزیکی پروژه به بالای 92 درصد می‌رسد، حساسیت‌ها نیز افزایش می‌یابد، زیرا هر بخش باید جداگانه تست شود و این کار، دقت بالایی را می‌طلبد و زمان بر خواهد بود.

رییس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی در این بازدید افزود: اکنون انشعابات برق، آب و گاز آن در مراحل نهایی اتصال قرار دارد و بعد از وصل نیز 1.5 تا 2 ماه وقت لازم است که سیستم موتورخانه با تمام ظرفیت به کار افتد و کنترل و عایق کاری نهایی برای تست نهایی انجام شود.

علیزاده با یادآوری این مطلب که در تمام بازدیدها گفته شده که عملیات اجرایی این بیمارستان در سال 93 به پایان می‌رسد، گفت: روی قول خود هستیم اما زمان دقیقی را برای بهره‌برداری مطرح نکردیم ولی جزو پروژه‌هایی است که امسال به پایان می‌رسد.

شهرستان بندرگز با افزون بر 50 هزار نفر در غرب استان گلستان و در حاشیه جاده تهران - ساری - گرگان - مشهد واقع است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار