دبیر هشتمین جشنواره ملی پویانمایی سیره رضوی در استان گلستان از ارسال ٢٢ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

ارسال ۲۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی پویانمایی رضوی در گلستان

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت اظهار داشت: ١٨ فیلم و 4 فیلمنامه به دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی پویانمایی سیره رضوی ارسال شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده برای تقویت آثار جشنواره، افزود: برای رشد و تقویت هر فعالیتی ایجاد زیرساخت های آن از ضروریات به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این که هرگونه تلاش در راستای بسترسازی کارگاه های آموزشی مانند فیلمنامه نویسی، ساخت فیلم انیمیشن می‌تواند زمینه رشد آثار انیمیشن را فراهم کند، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی پویانمایی در استان سبب تقویت این رشته می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جشنواره ملی است اگر محدودیت‌های منابع مالی اجازه می‌داد ما این کارگاه‌ها را در دیگر استان‌ها هم می‌توانستیم برگزار کنیم.

‌فضیلت محدودیت های مالی، جوان بودن هنر پویانمایی، مسبوق به سابقه نبودن زیرساخت‌ها و نبود بسترهای آموزشی از قبل را به عنوان چالش‌های حوزه انیمیشن رضوی اعلام کرد.

وی با تاکید بر این نکته که تاثیر این جشنواره باید در زندگی مردم دیده شود، افزود: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با هدف اثرگذاری و ترویج فرهنگ رضوی بر مردم راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: استان گلستان 7 دوره است که میزبانی جشنواره پویانمایی رضوی را به صورت ملی بر عهده دارد که به اعتقاد کارشناسان نسبت به آغاز کار، آثار با کیفیت بیشتری برای این جشنواره با موضوع رضوی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار