منابع خبری اطلاع دادند که بزودی تودیع و معارفه مدیر پارک ملی گلستان انجام می شود و جواد سلیاری از سمت خود کنار خواهد رفت .

پایان کار مدیر جنجالی پارک ملی گلستان / قربانزاده جایگزین احتمالی سلیاری

برخی شنیده ها از مجموعه استانداری و محیط زیست گلستان حاکی است که جواد سلیاری مدیر پارک ملی گلستان از سمت خود کنار گذاشته شده و گفته می شود قربانزاده جایگزین وی می شود .

گلستان 24، احتمال می رود که این جابجایی پیرو حواشی آتش سوزی های اخیر در پارک ملی گلستان و نوع عملکرد سلیاری در یک سال گذشته بوده باشد که مورد انتقاد رسانه ها ، مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داشته است .

آتش سوزی گسترده جنگل های گلستان در یکسال اخیر ، نفس مردم و مدیران استان را گرفته بود و از طرفی مسئولان محیط زیست تقصیر را به گردن مسافرین ، چوپانها ، شکارچیان ، مردم بومی می انداختند و به نوعی ضعف های خود در حوزه کاری را اینگونه پوشش می دادند .

گفته می شود مقصد بعدی سلیاری اراک می باشد و مراسم تودیع و معارفه وی نیز روز چهارشنبه همین هفته در پارک ملی گلستان برگزار می شود.

همچنین گویا برخی تشکل های زیست محیطی و افراد خاص که در گذشته با حضور سلیاری در مدیریت پارک ملی گلستان احساس راحتی می کردند از این رویداد ناراحت هستند و از این جابجایی در مجموعه محیط زیست استان نیز استقبال نشده است .

پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات‌ وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری ، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌ است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌ گاه زیست‌ کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ ، خرس قهوه‌ای ، گرگ ، وشق ، مرال ، شوکا ، گوسفند وحشی و بز وحشی ، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار