نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی به میزبانی موسسه آموزش عالی میرداماد گرگان برگزار شد.

نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی در گرگان برگزار شد

به گزارش گلستان24، در این کنفرانس که پیش از ظهر پنجشنبه در دانشگاه فرهنگیان گرگان برگزار شد، استاندار گلستان، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، مخترعین ربات‌های پروازی و جمعی از دانشجویان حضور داشتند.

رئیس نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌ها در عرصه پژوهش، تولید علم است و علم محصول محور، تولید محور و مشتری محور باید مد نظر باشد.

علی رفیقی افزود: ایجاد بستر برای تحقیقات علمی و برپایی اینگونه کنفرانس‌ها، زمینه تضارب افکار و اندیشه‌ها را فراهم می‌کند و فرصتی برای بیان دستاوردهاست.

وی ادامه داد: این کنفرانس‌ها باید بهانه‌ای برای ایده‌ پردازی‌هایی باشد که مشکلات مردم را برطرف کنند و ساخت ربات پروازی یکی از این ایده‌هاست.

رئیس موسسه آموزش عالی میرداماد با بیان اینکه این موسسه همواره در بخش‌های آموزشی و علمی پیشرو بوده، خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر دو طرح مهم را به مرحله اجرا رساندیم که طرح پهپاد (پرواز هدایت پذیز ار دور) یکی از آنهاست که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

رفیقی تصریح کرد: ربات‌های پروازی در مواقع مختلف مانند اطفای حریق می‌توانند ایفای نقش کنند و سهم بسزایی در امداد رسانی هنگام وقوع وقایع طبیعی داشته باشند.

وی یادآور شد: برای بسیاری از جا به جایی‌ها نیز می‌توان از ربات‌های پروازی استفاده کرد که کار را برای انسان آسان‌تر می‌کنند.

رفیقی افزود: مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنفرانس، ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه ربات‌های پروازی کوات کوپتر و یا پرنده‌های هدایت پذیر، تبادل علم و فناوری بین مراکز علمی و دانشگاه‌ها، افراد صاحب نظر، معرفی محصولات و دستاوردهای این عرصه به نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی در سطح استان و کشور است.

وی ادامه داد: موسسه آموزش عالی میرداماد با تمام توان خود فعل خواستن را صرف کرده و تمام تلاش‌ها برای این است که انحصار در داخل شکسته شده و به سمت تولید انبوه مناسب با نیازهای دستگاه‌های مختلف حرکت کنیم.

 

 

شعار کنفرانس ملی ربات‌های پروازی، پیوند علم و عمل است

دبیر نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی نیز اظهار کرد: شعار این کنفرانس پیوند علم و عمل است و خوشحالیم که موسسه آموزش عالی میرداماد گرگان میزبانی نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی را بر عهده دارد.

امین بزازی افزود: دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشگاه گلستان ،حامیان علمی ما هستند که جا دارد از دست اندرکاران آنها تشکر ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: علاوه بر استان گلستان، دانشگران و پژوهشگرانی از استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، گیلان، آذربایجان شرقی و اصفهان در این کنفرانس ملی حضور دارند.

دبیر نخستین کنفرانس ملی روبات های پروازی تصریح کرد: ۱۲۰ پژوهشگر شرکت کننده در این کنفرانس، ۵۵ مقاله را  به صورت شفاهی و پوستر در پنج پنل ارائه می‌دهند تا در نهایت پنج مقاله برتر با نظر هیئت داوران معرفی شوند.

بزازی یادآور شد: کارگاه آموزشی روبات‌های پروازی نیز برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود و به مقالات برتر، علاوه بر جوایز، گواهی‌ نامه نیز اعظا خواهد شد.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار