مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: اجرای طرح "ساعت به وقت گلستان" از امروز آغاز شد و با اجرای آن ۱۰ درصد در مصرف برق در استان صرفه جوئی می‌شود.

اجرای طرح "ساعت به وقت گلستان" آغاز شد

به گزارش گلستان24، علی‌اکبر نصیری ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: اجرای طرح "ساعت به وقت گلستان" از امروز آغاز شد و رزوهای یازدهم، چهاردهم و هجدهم مرداد ماه نیز در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: براساس کار کارشناس انجام شده اوج مصرف انرژی در ساعت 13 تا 15 است و با توجه به گرمای هوا، این طرح از امروز آغاز شده و دستگاه‌های اجرائی استان سیتم‌های سرمایی خود را در درجه 24 یا 26 تنظیم کرده و یا خاموش می‌کنند و از وسایل برقی غیرضروری مانند کولر، لباس‌شوئی، ظرف‌شوئی، اتو و غیره استفاده نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق هم از اهرم‌های تشویقی برای این صرفه‌جویی دو ساعته استفاده می‌کند و معابر را نیز با لامپ‌های کم مصرف و پربازده ساماندهی خواهدکرد.

نصیری گفت: در این راستا از ابتدای تیر ماه تفاهم نامه با دستگاه‌ها امضاء شده و این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا و سبب کاهش 10 درصدی مصرف برق در استان می‌شود.

وی اظهار کرد: برای اجرای مقدمات این طرح، از حدود 600 هزار مشترک، از ابتدای امسال تاکنون از کنتورهای 140 هزار مشترک بازدید شده و تا 250 مشترک که مصرف نامتعارف نیز بازرسی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان افزود: در موضوع پرداخت غیرحضوری قبوض برق نیز استان گلستان با 99 درصد پرداخت، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

نصیری درباره مناطق کمتر توسعه یافته استان هم تصریح کرد: با خرید بالابر برای شهرستان‌های گمیشان و مراوه‌تپه این دو شهرستان مستقل شدند.

وی افزود: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوائی در مناطق شمالی استان گلستان برای احداث 2 مزرعه خورشیدی در منطقه اینچه برون و مراوه‌تپه هر کدام با قدرت 30 مگاواتی نقطه‌یابی شده و سرمایه‌گذار مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان هم تفاهم‌نامه امضاء شده تا با اعطای تسهیلات بتوانند از این انرژی خورشیدی برای خود و فروش به دیگران استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار