مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان از آغاز ثبت نام متقاضیان نصب سامانه های "فتوو لتائیک" یا انرژی خورشیدی در استان خبر داد.

استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق در گلستان

به گزارش گلستان 24، قاسم شهابی اظهار کرد: این سامانه برای مشترکان خانگی و غیرخانگی که مالک ساختمان بوده و دارای انشعاب برق سه فاز مجزا هستند، نصب می‌شود. هم اکنون شرکت برق گلستان حدود 617 هزار مشترک خانگی و غیرخانگی دارد که انشعاب برق حدود 26 هزار نفر آنان سه فاز است.

 

شهابی با یادآوری اینکه نصب سامانه انرژی خورشیدی 3 کیلو وات بوده و 50 درصد هزینه آن را شرکت برق پرداخت می‌کند، افزود: هزینه پرداختی مشترک به صورت علی الحساب برای هر کیلو وات در این سامانه 20 میلیون ریال و در مجموع 60 میلیون ریال است.

 

وی اظهار کرد: پیش بینی هزینه تمام شده برای هر سامانه (3کیلووات) 300 میلیون ریال است که 50 درصد را مشترک پس از تایید و امضای تفاهم نامه پرداخت خواهد کرد، ضمن اینکه پس از انجام کار و تحویل، مشترک، مالک تمامی تاسیسات و تجهیزات این سامانه است.

 

شهابی، فضای مورد نیاز برای نصب این سامانه را 15 مترمربع در محوطه باز و یا بام ساختمان که آفتابگیر باشد، بیان و تصریح کرد: نصب این سیستم در ساختمان‌های مشاع نیازمند رضایت دیگر مالکین واحدها است.

 

وی یادآور شد: متقاضیان نصب سامانه انرژی خورشیدی تا 28 بهمن می‌توانند با ارایه مدارک مورد نیاز به مدیریت‌های توزیع برق شهرستان‌ها و یا دبیرخانه شرکت توزیع نیروی برق گلستان، مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 01732627160 تماس بگیرند.

 

به گزارش ایسنا، اصل و کپی سند مالکیت به نام مشترک متقاضی، اصل و کپی پایان کار و کپی پروانه ساخت و صورت مجلس تفکیکی ساختمان، اصل و کپی رضایت نامه محضری از دیگر مالکین ساختمان، اصل و کپی فیش برق، اصل و کپی فیش پرداختی به حساب شرکت توزیع برق گلستان در شعب بانک ملت از مدارک مورد نیاز برای نصب این سامانه است. شرایط اقلیمی استان گلستان به گونه‌ای است که حدود 300 روز از کل ایام سال آفتابی است.

 

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار