رامین نورقلی پور:

منتخب مردم غرب گلستان در مجلس گفت: امیدوارم با تعاملاتی که با وزیر بهداشت و درمان داریم بتوانیم مشکلات موجود در این بیمارستان را رفع کرده و تجهیزات لازم را به این مرکز فوق تخصص قلب اختصاص دهیم.

رفع مشکلات بیمارستان قلب کردکوی از عمده ترین مطالبات مردمی است/پیگیری صنعت گردشگری و توریسم  در کردکوی

به گزارش گلستان24، رامین نورقلی پور نمایند مردم شریف غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سومین جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: کردکوی به لحاظ شهری دارای مشکلاتی می باشد که نیازمند رسیدگی و رفع آن است.

رفع مشکلات بیمارستان قلب کردکوی از عمده ترین مطالبات مردمی است

وی رفع مشکلات موجود در بیمارستان فوق تخصص قلب حضرت امیرالمومنین (ع) را یکی از عمده ترین مطالبات مردم کردکوی دانست و افزود: امیدوارم با تعاملاتی که با وزیر بهداشت و درمان داریم بتوانیم مشکلات موجود در این بیمارستان را رفع کرده و تجهیزات لازم را به این مرکز فوق تخصص قلب اختصاص دهیم.

نماینده مردم شریف غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی مقوله مالکیت و موقوفات را از دیگر موارد مورد پیگیری در این شهر عنوان کرد و اظهار داشت: رسیدگی به موضوع مهم موقوفات در این شهر که یکی از خواسته های مردمی است به طور جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و امیدواریم در این خصوص به نتیجه برسیم.

پیگیریم تا صنعت گردشگری و توریسم را در کردکوی راه اندازی کنیم

نورقلی پور در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع مهم توریسم در شهرستان کردکوی اشاره کرد و گفت: در یک مقیاص بسیار وسیع تر و باتوجه به ظرفیتهای بسیار زیاد گردشگری در کردکوی نیاز به این داریم که بتوانیم صنعت گردشگری و توریسم را در شهرستان راه اندازی کنیم.

وی افزود: بعنوان استارت در این رابطه نشست هایی برگزار کردیم و با خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز صحبت کردیم تا بتوانیم صنعت توریسم را در شهرستان کردکوی راه اندازی کنیم.

این مقام مسئول ضمن اشاره به بهره برداری از جنگلهای کردکوی، متذکر شد: یکی از مواردی که اذهان بسیاری از مردم این منطقه را به خود مشغول کرده بحث بهره برداری از جنگلهای کردکوی هست که موضوع بسیار مهمی می باشد و باید پیگیری شود.

سازمان محیط زیست با بهره برداری از جنگلهای هیرکانی کاملا موافق نیست

نورقلی پور با بیان این نکته که سازمان محیط زیست با بهره برداری از جنگلهای هیرکانی کاملا موافق نیست، تأکید کرد: به هرحال سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور سیاستهایی برای مدیریت جنگلهای هیرکانی دارد.

منتخب مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور و رئیس مجلس در این خصوص دستوری دادند مبنی بر اینکه بهره برداری از جنگلهای شمال کلا محدود شود.

بهره برداری از جنگلهای هیرکانی باید مدیریت شود

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر رویه ای وجود دارد که بهره برداری ها به مدیریت تبدیل شوند، گفت: بنده بعنوان یکی از کارشناسان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اعتقادم بر مدیریت است نه بهره برداری و امیدوارم بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم و در کنار مسائل فنی که در این خصوص وجود دارد بتوانیم جلوی برخی سوء استفاده ها را در این خصوص بگیریم و بتوانیم جنگلهای باارزش این منطقه را حفظ کنیم.

نورقلی پور در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع مهم پسرفت آب خلیج گرگان اشاره کرد و افزود: یکی از مسائلی که وجود دارد جذر و مدهای دوره ای و سالانه دریای خزر می باشد که هر 30 الی 35 سال طول می کشد تا آب بالا آمده و طی همین مدت دوباره به حالت قبلی خود برگردد که به همین دلیل شاهد پسرفت آب خلیج گرگان هستیم.

کارشناسان موافق لایروبی کانال خوزینی هستند

نماینده مردم شریف غرب گلستان با بیان اینکه جذر و مدهای آب دریای خزر بر روی کانال خوزینی تأثیر می گذارد به موضوع لایروبی کانال خوزینی اشاره کرد و ادامه داد: وقتی این موضوع را خدمت خانم ابتکار مطرح کردیم وی نیز تردید دارند اگر کانال خوزینی لایروبی شود در قبالش جریان آب برعکس شود و جریان آب خود خلیج گرگان هم برگردد و به دریای خزر بریزد.

وی افزود: البته دوستان ما کارشناسانی که در این حوزه فعالیت دارند به لحاظ فنی توجیهاتی دارند که نشان می دهد که اگر کانال خوزینی لایروبی شود قطعا جریان از طرف دریای خزر وارد خلیج گرگان می شود.

جلسه مجمع نمایندگان گلستان با موضوع خلیج گرگان در آشوراده برگزار خواهد شد

نورقلی پور به برگزاری جلسه ای باحضور مجمع نمایندگان استان گلستان به منظور بررسی موضوع پسرفت آب خلیج گرگان در جزیره آشوراده خبر داد و گفت: دو هفته آینده جلسه ای باحضور مجمع نمایندگان استان گلستان درخصوص رفع مشکل خلیج گرگان در جزیره آشوراده برگزار خواهیم کرد

منتخب مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تمام مدارک و شواهد لازم را از کارشناسانمون که در این منطقه حضور دارند اخذ می کنیم و ان شاا… با عدله کافی که بر ما ثابت شد که لایروبی هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد سازمان محیط زیست را قانع کنیم که اجازه دهند به لایروبی کانال خوزینی اقدام  کنیم و جریان آب دوباره صورت گیرد و آن بخش هایی که خشک شده دوباره آب گیری شود.

انتهای پیام/

منبع: رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار