مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: تنها نیم درصد وقف با محوریت فعالیت‎های قرآنی صورت می‎گیرد و این به دلیل آن است که ما در زمینه فرهنگ‎سازی وقف در مسائل قرآنی کار نکردیم.

سهم نیم درصدی فعالیت‎های قرآنی از وقف/ گلستان 3600 موسسه قرآنی نیاز دارد

به گزارش گلستان24، نورالله ولی‎نژاد پیش از ظهر امروز در کارگاه آشنایی با سامانه ثبت ویژه مدیران موسسات قرآنی استان گلستان اظهار کرد: طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی موسسات قرآنی یک طرح ملی است که با تصمیمات شورای توسعه فعالیت‎های قرآنی در کشور دنبال می‎شود.

وی تصریح کرد: ممکن است در اجرای این طرح نواقصی وجود داشته باشد که باید با یک عزم راسخ و همکاری بین دستگاهی آن را برطرف کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز داشت: خوشبختانه همکاری خوبی بین اداره کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ ارشاد اسلامی استان گلستان وجود دارد و باید با این روحیه کمک کنیم که مشکلات تجمیع و یکپارچه‎سازی موسسات قرآنی حل شود.

گلستان 3 هزار و 600 موسسه قرآنی نیاز دارد

ولی‎نژاد ادامه داد: ممکن است در ابتدای زمان اجرا صدور مجوز موسسات قرآنی با وقفه بیشتری همراه باشد و باید تلاش کنیم که این مشکلات هر چه سریع‎تر حل شود.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد برای هر 500 نفر از علاقمندان قرآنی در استان گلستان یک مرکز قرآنی داشته باشیم باید در استان گلستان 3 هزار و 600 موسسه قرآنی وجود داشته باشد.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز داشت: باید به گونه‎ای عمل کنیم که مراکز قرآنی به آسانی و در نزدیکترین مکان قابل دسترسی علاقمندان باشیم.

ولی‎نژاد با بیان اینکه فعالیت جامعه ما باید با مراکز قرآنی نزدیک شود، بیان داشت: باید خانواده‎های گلستانی با کمترین هزینه و آسانترین مسیر بتوانند به مرکز قرآنی برسند.

وی گفت: تنها نیم درصد وقف با محوریت فعالیت‎های قرآنی صورت می‎گیرد و این به دلیل آن است که ما در زمینه فرهنگ‎سازی وقف در مسائل قرآنی کار نکردیم.

دورترین روستا‎های استان از مرکز قرآنی برخوردار باشند

‎مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: باید دورترین روستا‎های استان از مرکز قرآنی برخوردار باشند و تحقق این مهم به تنهایی توسط دولت امکان پذیر نیست و نیاز به همراهی و همکاری مردمی دارد.

 ولی‎نژاد خاطرنشان کرد: در استان گلستان بیش از 2 هزار و 200 مسجد وجود دارد که باید در زمینه فعالیت‎های قرآنی از آن بهره جست.

وی با بیان اینکه یک قاری آموزش‌دیده باید در هر مرکز قرآنی وجود داشته باشد، گفت: با فرهنگ‎سازی باید به نقطه‎ای برسیم که همانند ماه‎های محرم و صفر مردم در راستای فعالیت‎های قرآنی خیرات و نذورات داشته باشند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار