زینب میرعرب، در گفت و گو با گلستان24؛

برخی از روستاهای استان بسیار از نظر فرهنگی در فقر هستند.

"فقر فرهنگی" گریبان گیر بعضی از روستاهای استان

زینب میرعرب، فرمانده بسیج دانشگاه آزاد شهرستان آزادشهر، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، از کارهای فرهنگی اش در اردوهای جهادی می گوید:

 

زینب میرعرب اردوجهادی3

سلام. لطفا خودتون رو برای ما معرفی کنید:

سلام. زینب میرعرب هستم. دانشجوی علوم قضایی و فرمانده بسیج دانشگاه آزاد شهرستان آزادشهر

 

در حال حاظر مشغول به چه کار فرهنگی هستید؟

کار های اردوی جهادی را انجام می دهیم و بچه های دانشگاه را برای کمک به روستاییان و فرهنگ سازی، به اردوهای جهادی می فرستیم.

 

 زینب میرعرب اردوجهادی 1

چی شد که راه فرهنگ را انتخاب کردید؟

روستاییان را می دیدیم که بسیار به فرهنگ سازی و کمک نیاز دارند. برخی از روستاهای ما در سطح بسیار پایینی قرار دارند. در اردوهای جهادی خیلی به این افراد از نظر فرهنگی رسیدگی می شود. این شد که تصمیم گرفتم به سمت فرهنگ سازی در قالب اردوهای جهادی بروم.

 

به نظر شما چه کار های فرهنگی در استان باید انجام شود که نمی شود؟

برخی از روستاهای استان بسیار از نظر فرهنگی در فقر هستند. یکی از روستاهایی که چند روز پیش به آن جا رفته بودیم، هم مدرسه دارد و هم فطمیه و مسجد و حسینیه. اما به هیچ عنوان بچه ها اجازه ندارند از این مکان ها استفاده کنند. چون شلوغ هستند و مساجد را کثیف می کنند!

بچه های این روستا دوست دارند حتی در یک کلاس قرآن کوچک شرکت کنند. خانواده هایی که وضع مالی بهتری دارند کودکانشان را به شهر های اطراف می برند و آن ها را کلاس قران می فرستند. اما آن ها که وضع خوبی ندارند، از نعمت آموزش و کلاس های قرآن محرومند.

رسیدگی به وضع فرهنگی روستاها، یکی از مهمترین نیاز های فرهنگی استان است. زیرا بچه های روستا، بیشتر از بچه های شهر به خیلی از چیز ها اهمیت می دهند. سرگرمی این بچه ها نهایتا یک کلاس قرآن است. آن ها از کودکی کار می کنند و به خانوده هایشان کمک می کنند.

 

حمایت مسئولین در عرصه فرهنگ از شما چگونه است؟

از چند سال پیش که برای درمان یکی از بچه های روستا، یک حمایت مالی از اردوی جهادی صورت گرفت، هنوز هیچ حمایت دیگری ندیده ایم. از آن موقع به بعد همیشه بودجه نداشته اند.

 

زینب میرعرب اردوجهادی2

رابطه شما با مطالعه چطور است؟ لطفا یکی از کتاب هایی که خوانده اید را برای مطالعه به هم استانی ها معرفی کنید.

بله. کتابی که خوانده ام و تاثیر مستقیمی بر زندگی ام گذاشته است، صحیفه سجادیه بود. من توصیه می کنم حداقل یک بار این کتاب را بخوانید.

 

چه اهداف و برنامه هایی برای آینده دارید؟

سعی دارم تا می توانم به روستاییان استان کمک کنم. آن ها خیلی نیاز به کمک دارند. بعضی از آن ها استعداد خیلی بالایی دارند. اما امکان رسیدن به رتبه های بالا و بهره برداری از آن را ندارند. خدا کند که بتوانم این کار را انجام دهم.

ارسال نظر

آخرین اخبار