هدایت تحصیلی همچنان قربانی می‎گیرد؛

در حالی که مهلت هدایت تحصیلی روز گذشته به پایان رسید از اولین ساعات وقت اداری امروز آموزش و پرورش گرگان شاهد تجمع دوباره خانواده بودند.

تجمع دوباره خانواده ها در آموزش و پرورش گرگان + تصاویر

به گزارش گلستان24، یکی از خانواده ها در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: با توجه به اینکه سه هفته ازصدور برگه هدایت تحصیلی در مدارس گذشته است اما معدل فرزندم 19/45 است و نمی تواند در رشته تجربی شرکت کند.

وی افزود: تا سال گذشته تراز ملاک نبوده وامروز ترازی را علم کردن که حتی اطلاعی به خانواده ها درباره آن نداده اند.

photo 2016-08-02 14-00-09

پدر دانش آموز گرگانی بیان کرد: من بعنوان پدر دانش آموز می دانم که فرزندم کششی در ریاضی ندارد و نمی تواند در آن موفق باشد اما بالجبار باید در ریاضی ثبت نام کند.

وی ادامه داد: ما در مدرسه ثبت نام کردیم 2میلیون  و 700 هم شهریه دادیم اما الان می گویند که نمی توانید ثبت نام کنید.

این پدر گرگانی خاطرنشان کرد: آیا آموزش و پرورش  پاسخگوی عدم موفقیت فرزندان خواهند بود.

photo 2016-08-02 14-00-21

اما فرهنگی بازنشسته ای که برای ثبت نام نوه خودبه آموزش و پرورش  مراجعه کرده  است می گوید:  دانش آموز من با تراز 6هزار 600 است که می خواهد در علوم تجربی ثبت نام کند اما می گویند که فقط تراز بالای 7 هزار ثبت نام می شوند.

وی افزود: علاقه  دانش آموز من به  کجای  انتخاب رشته وجود دارد.

photo 2016-08-02 14-00-17

مادر یک از دانش آموزان که به همراه فرزند خود در اداره حضور یافت نیز به خبرنگار کلاس بیست، گفت:  معدل دختر من 19 است و نمره ریاضی 18:30 و نمره علوم تجربی 19:50  است اما درتجربی نمی توانیم ثبت نام کنیم و کسی هم پاسخگو  نیست.

محمود آذرخش، کارشناس مشاوره با سابقه و کشوری آموزش و پرورش گرگان در این باره به خبرنگار ما گفت: با تغییر نظام آموزش و پرورش واستقرار پایه نهم  شیوه انتخاب رشته  نسبت به سال های گذشته  تغییر کرد.

وی افزود: آزمون ها  توسط  یک موسسه خصوصی از تهران خدمات دهی شده است اما آزمون ها  مانند سال قبل بدون تغییر انجام شده بود.

این مقام مسئول افزود: پرسشنامه و پاسخنامه ها  به تعداد دانش آموزان نبوده و مدرسه به مدرسه انجام شده است که به کندی انجام شده است.

623567

آذرخش ادامه داد: تکمیل پرونده  هدایت تحصیلی که باید بهمن ماه به پایان می رسید درخردادماه بسته شده است.

وی با بیان اینکه در  هدایت تحصیلی جدید کسانی که نمره 10 از درسی مانند ریاضی  هم می توانند  به این رشته  ورود پیداکنند که همین مسئله یک بهم ریختگی ایجاد کرده است.

این مقام مسئول با بیان ابلاغ آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر اولیت ثبت نام برحسب تراز رشته تعیین  و طبق ظرفیت در مدارس ثبت نام می شوند.(مصاحبه تفصیلی و بررسی ابهامات هدایت تحصیلی به زودی در این پایگاه خبری منتشر می شود).

 سید علی حسینی، رئیس ستاد ثبت نام نیز در گزارشی کوتاه با تاکید بر اجرای قانون انتخاب رشته بر طبق آخرین ابلاغ وزارت آموزش و پرورش  و مصوبات جلسه یک شنبه انجام شود.

براساس این گزارش، برطبق آخرین جلسه دستور العمل هدایت تحصیلی برای دانش آموزان این مدارس را به شرح زیل اعلام کرد: دانش آموانی که معدل بالای 18 دارند وبه هدایت تحصیلی خود معترض هستند به ازای هر یک صدم نمره 3/5 نمره به نمره رشته آنها اضافه می شود.

برای دانش آموزان متقاضی شاهد نیز 30 درصد مربوط به دانش آموزان شاهد است و مابقی براساس فرم هدایت تحصیلی  و نمره رشته از صعودی به نزولی  لیست شده و ثبت نام می شود.

گفتنی است، درحالی که عکاس این پایگاه خبری به عکس گرفتن از حضور خانواده و پاسخگویی کارشناس مشاوره این اداره پرداخت، مسئولان ازگرفتن عکس جلوگیری کرده وبا گفتگوهای فراوان با حراست آموزش و پرورش  گرگان از پوشش تصویری در این اداره خودداری شد.

IMG 0461

IMG 0461

IMG 0461

IMG 0461

عکس: روابط عمومی

انتهای پیام/

منبع: کلاس بیست

ارسال نظر

آخرین اخبار