مدیر خانه مطبوعات گلستان:

مدیر خانه مطبوعات استان گلستان بر لزوم حل مشکل بیمه اصحاب رسانه توسط مدیران مسئول تاکید کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به حل این مشکل اقداماتی کرده که اصرار به ابزار قانونی بیشتر در این زمینه احساس می‎شود.

حل مشکل بیمه خبرنگاران نیازمند ابزار قوی قانونی است

به گزارش گلستان24، یحیی آذری در سومین روز از هفته خبرنگار که به عنوان «خبرنگار، آزادی بیان در چارچوب قانون» نامگذاری شده در دیدار هیأت مدیره خانه مطبوعات با نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان اظهار کرد: مدیران مسئول رسانه‎ها نسبت به بیمه خبرنگاران که صراحت قانون مطبوعات است باید بیشتر توجه کنند.

وی وضعیت فعالیت رسانه در استان گلستان را ضعیف خواند و تصریح کرد: با توجه به رشد فضای مجازی، رسانه‎های مکتوب به انزوا کشیده شدند برای اینکه از غافله عقب نمانند باید نسبت به ارتقاء کمی و کیفی مبادرت کنند.

تربیت خبرنگار تخصصی رویکرد رسانه‎ها باشد

مدیر خانه مطبوعات گلستان بر لزوم انجام کارهای زیرساختی و ریشه‎ای در حوزه رسانه تاکید کرد و گفت: باید در هر حوزه خبرنگار تخصصی تربیت شود که این موضوع در خبرگزاری‎ها تا حدودی رعایت شده و در رسانه‎های مکتوب باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

آذری در خصوص مسکن خبرنگاران نیز بیان کرد: طی تفاهم‎نامه‎ای که خانه مطبوعات با اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان منعقد کرده است شرایطی فراهم می‎شود تا اصحاب رسانه عضو خانه مطبوعات با اقساط نسبت به سهم آورده اقدام کنند.

وی گفت: امسال برای نخستین بار پیشنهاد هفته خبرنگار از سوی خانه مطبوعات استان گلستان مطرح و عملیاتی شد از 11 لغایت 17 مردادماه برنامه‎های متنوعی برای این قشر پیش‎بینی شده است.

خانه مطبوعات پیگر مطالبات صنفی است نه حزبی

مدیر خانه مطبوعات گلستان افزود: این تشکل صنفی در سال 1390 به ثبت رسید، دوره جدید هیأت مدیره خانه مطبوعات که سال گذشته با برگزاری انتخابات روی کار آمدند مجموعه‎ای منسجم، متعهد و جوان هستند شاید هر کدام گرایش‎های مختلف حزبی داشته باشند اما در خانه مطبوعات تعهد کردیم تا مسائل صنفی را پیگیری کنیم.

آذری گفت: خانه مطبوعات ترکیبی از همکاران رسانه‎های مختلف مکتوب و مجازی اعم از خبرگزاری، پایگاه‎های خبری، روزنامه و نشریات محلی هستند که با شناخت مشکلات سعی در پیگیری و رفع آن دارند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار