دبیر شبکه جوانان رضوی در استان گلستان مهمترین برنامه های نهمین جشنواره جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید را در منطقه شرق این استان اعلام کرد.

برنامه های نهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید درشرق گلستان

به گزارش گلستان24، سیدحسام بنی فاطمه اظهار داشت: برنامه های نهمین دوره جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید با حضور سه گروه و کاروان ازخدام رضوی در روزهای 19 تا 23 مرداد در شهرستان های گلستان اجرا می شود.

وی گفت: برنامه های حضور برخی گروه های خدام رضوی درمنطقه شرق گلستان روزهای 19، 20، 21 و 23 مرداد در هفت شهرستان گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه برگزار می شود.

بنی فاطمه اضافه کرد: براساس جدول زمانی پیش بینی شده، برنامه حضور خدام رضوی در گنبدکاووس طی روزهای 19 و 23 مرداد است که برنامه های مختلفی از جمله حضور در مرقد مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) و غبار روبی گلزار شهدای این امامزاده، دیدار با حافظان قرآن کریم و طلاب و علمای اهل سنت و عیادت از بیماران در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در روز اول انجام می شود.

وی بازدید از مرکز بهزستی و کارگاه تولیدی کوشا، خانه سالمندان و دارالایتام، برگزاری آیین جشن ولادت درمسجد عسگریه، دیدار باخانواده شهید فاجعه منا در روستای ایگدر علیا، دیدار با مددجویان اداره زندان و بازدید از روستای محروم اسلام آباد را از دیگر برنامه های روز اول حضور خدام رضوی در گنبدکاووس برشمرد.

دبیر شبکه جوانان رضوی در استان گلستان، بازدید از دانشکده فنی کوثر، دیدار با خانواده شهید خرمالی از شهدای فاجعه منا، برگزاری جشن دختران در پارک شهرداری، مراسم استقبال از خدام در محله سیدآباد همراه با نصب پرچم و دیدار با خانواده شهید جاجرمی از شهدای مدافع حرم را از مهمترین برنامه های خدام رضوی در روز 23 مرداد در گنبدکاووس اعلام کرد.

بنی فاطمه به برنامه های حضور خدام رضوی در آزادشهر اشاره کرد و گفت: برنامه ها در این شهرستان در روزهای 21 و 23 مرداد برگزار می شود که دیدار با خانواده شهید بنی عامری، حضور در روستای سوسرا، برگزاری جشن در مسجد جامع شهر نوده و مسجد جامع نگین شهر همراه با دعای توسل و بازدید از کارخانه صباح از برنامه های روز اول است.

وی افزود: دیدار با امام جمعه و مسئولان، عیادت از بیماران بیمارستان حضرت معصومه (س)، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، مراسم استقبال از کاروان خدام از آموزش و پرورش تا میدان مرکزی، برگزاری جشن ولادت در مسجد جامع آزادشهر و دیدار با خانواده شهید میرعرب از مهمترین برنامه های روز دوم حضور خدام در آزادشهر می باشد.

بنی فاطمه به برنامه حضور خدام رضوی در رامیان نیز اشاره کرد و گفت: برنامه های پیش بینی شده در این شهرستان باحضور دو گروه جداگانه در روز 21 مرداد در رامیان و شهرهای خان ببین و دلند می باشد.

وی تصریح کرد: شرکت در مراسم زیارت عاشورا ناحیه مقاومت بسیج رامیان، غبارروبی گلزار شهدای گمنام این شهر، دیدار با مددجویان و پرسنل بهزیستی رامیان، مراسم استقبال از خدام در گلزار شهدای روستای زینب آباد، عیادت از بیماران بیمارستان امام رضا (ع) خان ببین، غبارروبی گلزار شهدای این شهر، دیدار با خانواده براهویی از شهدای فاجعه منا در روستا بلوچ آباد، برگزاری جشن در روستای سعدآباد، دیدار با خانواده شهید قانعی خان ببین، دیدار با فعالان قرآنی این شهر و دیدار با مددجوی بهزیستی قطع نخاعی روستای دار کلاته ازجمله برنامه های خدام رضوی در شهرستان رامیان می باشد.

دبیر شبکه جوانان رضوی در گلستان برگزاری جشن در مساجد جامع لاله باغ، اراز گل، نی تپه، توران ترک و مصلی خان ببین، دیدار با مدیر و کارکنان واحد تولیدی دلند الکتریک، دیدار با حوان خیر و عضو شبکه جوانان رضوی و دیدار با ورزشکاران و مدال آوران رشته کبدی خانببین را از دیگر برنامه های حضور خدام در شهرستان رامیان برشمرد.

بنی فاطمه به برنامه حضور خدام رضوی در دو شهرستان مینودشت و گالیکش در روز 20 مرداد اشاره کرد و گفت: غبارروبی گلزار شهدای گمنام، شرکت در صبحگاه سپاه، عیادت از بیماران بیمارستان فاطمه الزهرا (س)، برگزاری جشن دهه کرامت درمصلی و روستای مبارک آباد، بازدید از دو روستای محروم و مهدیه اسکان مسافران از مهمترین برنامه های حضور یک گروه خدام در شهرستان مینودشت می باشد.

وی، دیدار با خانواده شهید شیبک از شهدای مدافع حرم در روستای هیئت آباد، دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و پرسنل شهرداری، مراسم استقبال در مسجد صاحب الزمان (عج)، بازدید از دارالایتام امام رضا(ع)، دیدار با خانواده شهدا، اعضای انجمن اسلامی و امام جمعه و مسئولان، بازدید از موسسه قرآنی ثامن الاحجج (ع) و حضور در روستای ینقاق را از مهمترین برنامه های حضور یک گروه از خدام رضوی در شهرستان گالیکش برشمرد.

بنی فاطمه به برنامه پیش بینی شده برای حضور خدام رضوی در دو شهرستان مراوه تپه و کلاله درشرقی ترین نقطه استان گلستان اشاره کرد و افزود: غباروبی گلزار شهیدان، دیدار با کارآفرین روستای چناران، دیدار با خانواده شهید قویدل و یک مددجوی قطع نخاعی، بازدید از مرکز نگهداری سالمندان، دیدار با بازاریان و اصناف و نیز یک خانواده شهید فاجعه منا، بازدید از واحد پرورش شتر روستای آق تقه، برگزاری مراسم استقبال در میدان مرکزی و جشن ولادت درسالن شهرداری و مسجد صاحب الزمان (عج) از مهمترین برنامه های حضور خدام رضوی در شهرستان مراوه تپه می باشد.

وی، شرکت در برنامه رنگین کمان اقوام در مسجد شهر فراغی، عیادت از بیماران، مراسم استقبال از خدام در چهار راه آزادی، مراسم جشن و دعای توسل در مصلی، دیدار با خانواده شهید روستای تکک، حضور در روستاهای باینل، کاظم خوجه و بربر قلعه را از جمله مهمترین برنامه های حضور یک گروه خدام رضوی درشهرستان کلاله برشمرد.

از اول ذی القعده به عنوان سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا 11 ذی القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع)، دهه کرامت نامگذاری شده و در این ایام با حضور گروه هایی از خدام رضوی دربیشتر شهرها و روستاهای کشور، برنامه های مختلف فرهنگی و قرائت ادعیه برگزار می شود.

نیمی از جمعیت افزون بر یک میلیون و 900 هزار نفری استان گلستان در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند.


انتهای پیام / ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار