چهارمین دوره المپیاد استانی طرح ملی دادرس استان گلستان با اعلام تیمهای برتر در شهرستان رامیان به‌کار خود پایان داد.

تیمهای برتر چهارمین المپیاد استانی دادرس گلستان معرفی شدند

به گزارش گلستان24، الهام اختری معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان در مراسم پایانی چهارمین دوره المپیاد استانی طرح ملی دادرس اظهار داشت: دومین روز از المپیاد با حضور 168 نفر از اعضای پسر در قالب 12 تیم برتر مرحله شهرستانی پیگیری شد.

وی افزود: تیم‌ها در فضایی مهیج با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان تیم‌های گنبدکاووس، کلاله و آق‌قلا به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تیم بندرترکمن نیز به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: نخستین روز از چهارمین المپیاد استانی طرح ملی دادرس نیز ویژه اعضای دختر تیم‌های برتر شهرستانی در اردوگاه کشوری دلند شهرستان رامیان جمعیت هلال احمر گلستان برگزار شد.

اختری گفت: در این مرحله در بخش دختران تعداد 154 نفر از اعضای دختر تیم‌های برتر مرحله شهرستانی در قالب 11 تیم مجزا در این دوره از المپیاد شرکت کردند.

وی اظهار کرد: این برنامه برای ارتقاء سطح آگاهی دانش‌آموزان در مواقع بحرانی و حوادث است تا بتوانند در مواقع بحران از اطرافیان خود محافظت کنند و تا رسیدن امداد با انجام کمک‌های اولیه جان فردی را نجات دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان نیز در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت آمادگی دانش‌آموزان در شرایط خاص و لزوم اقدام شایسته و به موقع اعضای تیم‌های دادرس نقشی تأثیرگزار دارند.

بهشتی با قدردانی از معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان افزود: المپیاد طرح ملی دادرس یعنی رقابتی مهیج و پایاپای در کنار مؤلفه‌های دیگری مانند همدلی، دوستی، رفاقت و مشارکت که از اهداف کاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر حکایت دارد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس استان با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در میان دانش‌آموزان و ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران که برخوردار از مهارت‌های گروهی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار